جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
۹ کتاب‌فروشی که باید از آن‌ها دیدن کنید

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید، کتاب‌فروشی‌های خارق‌العاده که رویای دوستداران کتاب و طراحی هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از آرکیتکچرال دایجست، شاید مهم‌ترین کاری که کتاب‌دوستان باید انجام دهند جستجوی فهرست عناوین خواندنی باشد. اما از دیدن زیباترین کتاب‌فروشی‌های جهان نیز نمی‌توان غافل شد. کتاب «۱۵۰ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید» از انتشارات «لانو» به شما در شناخت زیباترین کتاب‌فروشی‌های جهان کمک می‌کند. این کتاب نوشته الیزابت استمپ است و به کتاب‌فروشی‌های جذاب در سراسر جهان می‌پردازد که ارزش بازدید دارند. پایگاه‌های ارائه‌شده در سراسر کشورها و قاره‌ها، برخی از چشمگیرترین کتاب‌فروشی‌های سراسر جهان را نشان می‌دهند که به دلیل زیبایی‌شناسی، داستان‌های منحصربه‌فرد، یا مجموعه‌های قابل توجه انتخاب شده‌اند. در ادامه، تعدادی از فروشگاه‌های جالب کتاب را بررسی می‌کنیم.

کتاب‌فروشی یانجیو (استان ژجیانگ، چین)

به گفته الیزابت استمپ، بازدید از کتاب‌فروشی «یانجیو» به دلیل قرار گرفتن در یکی از «عجایب معماری» ارزش سفر را دارد. آتلیه «تائو» در میان کوه‌ها و جنگل در تونگلو واقع شده بود و خانه‌ای از گل و چوب را به یک مهمانسرا، کتابخانه و کتاب‌فروشی تغییر کاربری داد. دیوار شرقی تمام‌شیشه‌ای و گودال مطالعه که یک فرورفتگی در ساختمان است؛ ازجمله ویژگی‌های برجسته طراحی این کتابخانه است.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

کتاب‌فروشی دوجیانگ یانگ (چنگدو، چین)

کتاب‌فروشی دوجیانگ یانگ، سال ۲۰۲۰ افتتاح شد و این شاهکار سورئال، آن سال در صدر اخبار بود. این شرکت به‌خاطر کتاب‌فروشی‌های پُست مدرنش معروف است، ظاهر مارپیچ کتاب‌ها و قفسه‌های کتاب که به شکل برج چیده شده بسیار جالب است. استمپ در کتاب خود توصیه می‌کند که از شعبه این فروشگاه در شهر تایژو نیز بازدید کنید.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

آتنئوم بزرگ و باشکوه (بوئنوس آیرس، آرژانتین)

استمپ درباره این کتاب‌فروشی زیبای تاریخی می‌نویسد: «جای تعجب نیست که آتنئوم در محله «رکولتا» ی بوینس آیرس بارها به عنوان یکی از زیباترین کتاب‌فروشی‌های جهان معرفی شده است.این بهشت کتاب‌دوستان در یک تئاتر قدیمی قرار دارد که زمانی میزبان افسانه‌های تانگو، اجراهای اپرا و نمایش فیلم بود. ساختمان اصلی در سال ۱۹۱۹ توسط پرو و تورس آرمنگول طراحی شد.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

لست‌بوک‌استور (لس آنجلس، کالیفرنیا)

«لست‌بوک‌استور» در لس‌آنجلس با مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع در داخل ساختمان سابق بانک واقع شده است. این مکان با بیش از ۲۵۰ هزار کتاب، اکنون بزرگ‌ترین فروشگاه کالیفرنیا برای کتاب‌های نو و دست دوم است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این فضای وسیع می‌توان به نقاشی دیواری و تونل ساخته شده از کتاب اشاره کرد.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

مرکز داستان (بروکلین، نیویورک)

«مرکز داستان» که در محله فورت گرین بروکلین واقع شده است، بخشی از یک سازمان غیرانتفاعی ۲۰۰ ساله است که ابتدا با نام کتابخانه تجاری نیویورک شروع به کار کرد. این مرکز ادبی علاوه بر یک کتاب‌فروشی مجهز، شامل یک کافه و کتابخانه مختص اعضا است.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

ون در ولده (زوله، هلند)

سقف‌های طاق‌دار و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی ازجمله چشم‌گیرترین ویژگی‌هایی هستند که مشتریان هنگام بازدید از این کتاب‌فروشی هلندی می‌بینند. با این حال، تاریخ ساختمان قطعاً ارزش نگاه عمیق‌تری را نیز دارد. این سازه که اولین‌بار به‌عنوان یک کلیسا بین سال‌های ۱۴۶۶ و ۱۵۱۲ توسط دومینیکن‌ها ساخته شد، سال ۲۰۱۳ به یک کتاب‌فروشی تبدیل شد. استمپ اضافه می‌کند که این مکان «هرمان» نام دارد که باستان شناسان، سال ۲۰۱۰ کشف کردند.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

دانت‌بوک (لندن، انگلستان)

بدون شک زیباترین شعبه کتاب‌فروشی مستقر در لندن، این فروشگاه در یک ساختمان خیره‌کننده ادواردی در مریل بون قرار دارد. اگرچه «دانت» یک مجموعه داستانی چشمگیر دارد، اما بخش مسافرتی گسترده آن است که آن را متمایز می‌کند. البته عناصر معماری خیره‌کننده مانند نورگیرها، بالکن‌های بلوط و یک پنجره شیشه ای رنگی نیز قابل توجه هستند.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

اینکریدیبل (مکزیکو سیتی، مکزیک)

برای خوانندگان دوستدار مینیمالیسم، بازدید از این فروشگاه ضروری است. قفسه‌های کف تا سقف در فضای دنج قرار گرفته‌اند که میزبان شب‌های شعر باز و کتابخوانی با نویسندگان باشد. این کتاب‌فروشی یک محل قابل توجه برای دوستداران طراحی است، زیرا بسیاری از کالاهای فروشگاه از کتاب‌های طراحی تشکیل شده است.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

کتاب‌فروشی پلازو روبرتی (باسانو دل گراپا، ایتالیا)

این کتاب‌فروشی مستقل که متعلق به یک خانواده محلی است، نخستین‌بار سال ۱۹۹۸ افتتاح شد. استمپ می‌نویسد: «هرچه پیش می‌رویم، گذشتن از کتاب‌فروشی پلازو روبرتی که در یک قصر نجیب قرن هفدهمی در باسانو دل گراپا قرار دارد، دشوار است.» در داخل، بازدیدکنندگان سه طبقه از تاریخ قابل کاوش ازجمله نقاشی‌های دیواری بازسازی شده و خیره‌کننده را خواهند دید.

۹ کتاب‌فروشی که باید قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنید

مترجم: بهاره گلپرور

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمدحسین IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    کتاب‌فروشی یانجیو معرکه‌ست! 👌🌱
  • اسمعیل طراق IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    سلام. سپاس از اطلاع رسانی بسیار خوت شما، آرزو دارم روزی کشور عزیزمان ایران هم از این گزارش های دوست داشتنی داشته باشد. موفق و کامیاب باشید.
    • ابراهیم IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      گزارش نه بلکه فروشگاه کتاب
    • Mahdi IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      سلام. شما تا حالا باغ کتاب تهران رو دیدی؟ مثل بعضی از این‌ها نیست اما از بعضی‌هاشون هم خیلی جالب‌تره. همینطور شعب شهر کتاب.
    • گل یاس IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      سلام و عرض ادب کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در شهر قم یکی از کتابخانه‌های بزرگ و بی نظیر ایران است. حدود یک میلیون جلد کتاب چاپی فارسی، عربی، ترکی و اردو، بیش از ۲۰۰۰۰ جلد کتاب چاپی به زبانهای لاتین، بیش از ۸۵۰۰۰ عنوان نسخه خطی و ۱۲۰۰۰ میکروفیلم دارد . ایران عزیز از هرچیز بهترینش را دارد لکن معرف خوبی ندارد مثل بعضی نویسندگان و کارگردانان خائن به وطن تمامی بدبختی های یک ملت را در جشنواره ها به مردم جهان نشان میدهند و از ایران باشکوه یک کشور ضعیف با انسانهای دردمند معتاد و .‌. نشان می دهند در حالیکه ایران همه چیز بهترینها یش را دارد بقول خارجیها می گفتند شما اصلا ایران را خوب معرفی نمی کنید سرچ می کنیم ایران با بدبختیهای فراوان می آید که جای گردشگری و تفریح و بازدید ندارد و نیست
  • صدیقه زالکان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    درود و سپاس از شما. به امید روزی که ایران فرهنگی نیز از چنین موقعیتی برخوردار شده و خبرش بدرخشد در جهان. بدرود
  • رضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    عالی...
  • محمد رضا امینی FR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    بنظر من در ایران هم اخیرا کتابفروشی های دیدنی و زیبایی در شهرهای مختلف ایجاد شده که ارزش معرفی و بازدید دارد .
  • H. K IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    جالب و حیرت انگیز، زیر بناهای تاریخی تمدن، دنیایی از فرمولها برای ساختن دنیای نزدیک به آینده ها....
  • محمد صالحی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    سلام.ممنون از مطلب خوبی که انتخاب کردید.
  • امیر IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    کتاب فروشی که نه ولی کتابخانه ایران مال تو تهران هم دست کمی از اینها نداره
  • بهمن IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    ادم روحش جلا پیدا میکنه حتی وقتی عکس های این کتاب فروشی ها رو میبینه
  • هرماینیـــــی📚♥ IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    چقد این عکسا حس خوبی داره🫠💗 دلم کشید برمو ساعت ها نگاهشون کنم من عشق کتابم، اگه تصمیم تیزهوشانی شدن رو نداشتم حتما یه پام ی کتابفروشی بود اونیکی ی کتابفروشی دیگه🫠💗
  • معراج IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط