سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
توافقات فرهنگی بین ایران و ازبکستان منعقد شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار و گفت‌وگو با سفیر ازبکستان، ضمن دعوت از وی برای برای حضور در رویدادهای فرهنگی دهه فجر، از توافقات فرهنگی بین ایران و ازبکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با دعوت از «فریدالدین نصریوف» سفیر ازبکستان برای بازدید از مجموعه برج آزادی گفت: در ایران جشنواره‌های فجر را پیش‌رو داریم که در شاخه‌های مختلفی برگزار می‌شود و از شما دعوت می‌کنم از این جشنواره‌ها بازدید کنید.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ یک مجموعه بزرگ فرهنگی است و در هر زمینه‌ای همکاران بنده پذیرای شما هستند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: سمرقند بسیار شبیه به اصفهان است و در سفری که به سمرقند داشتم در توییتی نوشتم حس می‌کنم در اصفهان هستم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به سفر رئیس سازمان سینمایی در ماه‌های گذشته به آن کشور گفت: تفاهم و توافقات خوبی در بخش سینمایی صورت گرفته است.

سفیر ازبکستان نیز در این در دیدار با ابراز خوشحالی از ملاقات با وزیر فررهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام سفر وزیر فرهنگ ازبکستان در ماه «می» به ایران گفت: امیدواریم در زمان حضور وزیر فرهنگ ازبکستان در ایران با همکاری‌های مشترک کارهای جدیدی انجام شود. کشور ازبکستان آماده است در زمینه‌های مختلف با کشور جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

وی در ادامه با اعلام تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری در روز گذشته ادامه داد: رئیس جمهوری ایران نیز مطرح کردند که دو کشور باید در زمینه‌های مختلف همکاری داشته باشند و در همین راستا از شما درخواست داریم تا با کمک شما، همکاری مشترک داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها