دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
نمایشنامه نویسنده قزوینی به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

قزوین- نمایش«آریوبرزن» روایتی است از یک سردار پارسی که به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی به بخش تازه‌های تئاتر ایران در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر راه یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، نمایشنامه «آریوبرزن و روشنک» امسال در یک کتاب به همین نام به قلم حامد مکملی توسط انتشارات عنوان به چاپ رسیده است.

حامد مکملی در توضیح این نمایشنامه می‌گوید:

«دو تک‌گویی که می‌تواند با یک تن و یا چند بازیگر به نمایش درآید…

روایت آریوبرزن، سردارِ نامی پارس و خواهرش یوتاب که به همراهِ یارانِ اندکش جانانه در برابر اسکندر می‌ایستد و روشنک، دختری که دل به عشق سپرده و حالا شهر به شهر می‌خواند و معرکه می‌گیرد و هرچه نباید می‌کند تا از ظلمِ بی پایانِ حاکم بگریزد».

در بخشی از این نمایشنامه آمده است:

- آریوبرزن: ترس‌ام از مرگ نیست مادر؛ ترس‌ام از این است که بمیرم و پیمان شکن‌ام؛ بخوانند ترس‌ام این است که تاب نکنم و سرزمین‌ام پس از من برای همیشه در بند بماند؛ برای همیشه در افسوس آزادی.

- روشنک: وقتی مردای شهر آدم موندن نیستن، باس پای موندن نامرداش پیر شد! آره، باس می‌رفتم… آخه اون مرد بود و من زن، اون باس می‌موند و من نه، اون باس راحت خلاص می‌شد و من یه عمر زیر دِین این تاریکی شب عذاب می‌کشیدم.

نمایشنامه «آریوبرزن و روشنک» در قطع پالتویی و در ۹۶ صفحه به قیمت ۸۰,۰۰۰ تومان توسط نشر عنوان در تیر ماه سال جاری به بازار کتاب ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها