یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
آئین رونمایی از کتاب «فرهنگ سیاسی روسیه» برگزار می‌شود

گروه مطالعات سیاست خاورمیانه روسیه پژوهشکده مطالعات پیشرفته خاورمیانه با همکاری انتشارات نگارستان اندیشه مراسم رونمایی و وارسی آورده‌ها و بایسته‌های کتاب «فرهنگ سیاسی روسیه» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروه مطالعات سیاست خاورمیانه روسیه پژوهشکده مطالعات پیشرفته خاورمیانه با همکاری انتشارات نگارستان اندیشه مراسم رونمایی و وارسی آورده‌ها و بایسته‌های کتاب «فرهنگ سیاسی روسیه» را دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

در این مراسم محمدکاظم سجادپور، استاد روابط بین‌الملل، عباس ملکی، استاد دانشگاه صنعتی شریف، جهانگیر کرمی، دانشیار دانشگاه تهران و نویسنده کتاب و رقیه کرامتی نیا، دانشجوی مطالعات روسیه در دانشگاه تهران و نویسنده کتاب سخنرانی می‌کنند.

روسیه امروز برای جهان با یک شخص شناخته می‌شود: ولادیمیر پوتین. پوتینیسم، به عنوان مفهومی که برای منش و رفتار سیاسی آن دولت به کار می‌رود، بیش از هر چیزی نمایانگر تاریخ روسیه است. میان‌پرده‌های تحول در سه سده اخیر، همواره کوتاه بوده و نوگرایی نیز عمدتاً در خدمت قدرتمندی دولت برای امنیت به کار آمده است؛ از پتر تا کارترین و استالین همگی در اقتباس از غرب و صنعتی شدن کشور، مرادشان ایجاد دولتی قدرتمند در رقابت با همتایان اروپایی بوده پس به راستی راز این پیوستگی ماهیت دولت روس چیست و چرا چهره کشور و ساختارهایش با دولت قدرتمند و اقدامات گاه و بی‌گاه نظامی شناخته می‌شود و بر دیگر ابعاد حیات آن سایه می‌افکند؟

علاقه‌مندان به نشست مراسم رونمایی و وارسی آورده‌ها و بایسته‌های کتاب «فرهنگ سیاسی روسیه» می‌توانند دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ تا ۱۹ به نشانی تهران، بلوار کشاورز، خیابان نادری، شماره هشت، پژوهشکده مطالعات پیشرفته خاورمیانه مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها