شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
هدف وزارت فرهنگ برای قرارگیری مسیر حرکت فرهنگی روی ریل آرمان‌های انقلاب

همدان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هدف ما این است که مسیر حرکت فرهنگی روی ریل آرمان‌های انقلاب قرار گیرد، گفت: امروز فضا تغییر کرده است و بنا داریم در حکمرانی نوین فرهنگی جمهوری اسلامی، کار در دست مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کبودراهنگ، محمدمهدی اسماعیلی جمعه شب در یادواره ۱۲۵ شهید شهرستان کبودراهنگ ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای دستاوردهای علمی کشور، شهدای مظلوم کرمان و شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حاج حسین همدانی و امام شهدا اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ از کانون‌های مهم جریان انقلابی در کشور و استان همدان بوده و سابقه حضور در صحنه‌های مهم و تاثیرگذار را در مقاطع مختلف از خود نشان داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه کبودراهنگ به صفت دارالمومنین شناخته می‌شود، افزود: مردم این خطه قرن‌هاست سرشت آنها با محبت آل‌الله گره خورده است و اینجا محبت به اهل بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) سینه به سینه منتقل شده است.

وی بیان کرد: در هر جایی و در هر نقطه‌ای این اکسیر محبت اهل بیت (ع) فضای آنجا را معطر کند، آنجا را در برابر دشمنان مصون کرده و همه در آنجا در امنیت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مردم کبودراهنگ در راستای اعتلای پرچم سرخ عاشورا جانفشانی‌ها کرده‌اند افزود: به همین دلیل است که نام بلند آنها می‌درخشد و پرچم آنها بالاست و این پرچم هیچگاه از اهتزاز نمی‌ایستد و همیشه با قوت ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ما مشحون از محبت آل‌الله است، گفت: یادواره شهدای کبودراهنگ آن هم به این عظمت نشان از قلب‌هایی سرشار از محبت آل‌الله است.

اسماعیلی عنوان کرد: این خصلت ویژه کبودراهنگی‌ها ادامه پیدا کرده و امروز هم نسل دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در کشور ما، استان ما و شهر ما همچنان با افتخار آرمان‌های انقلاب اسلامی را رو به جلو حرکت می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز جوانان ما ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌دهند، گفت: این خاصیت انقلاب بزرگ امام راحل است که درود و سلام خدا بر امام عظیم الشان ما که نهضت اسلامی مردم ایران را از پاییز ۱۳۴۱ آغاز کرد و انقلاب ما فاطمیه‌الحدوث است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سیر بیش از ۶۰ ساله خود با نام و یاد امام حسین (ع) زنده مانده و حسینی‌الابقاست گفت: این رمز اعتلای نهضت امام راحل است چون نهضت کاملاً در راستای احیای امر الهی و برقراری حکومت الهی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دوره‌ای اتفاق افتاده که همه نظریات جامعه‌شناسی سیاسی در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی همه آنها تئوری عبور همه جوامع را از شکل سنتی به شکل مدرن داشتند، افزود: یکی از اشکال مهم این حرکت کنار گذاشتن دین در اداره جامعه بود.

انقلاب اسلامی حرکتی بر خلاف مسیری قدرت‌های جهانی بود

اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب حرکتی بر خلاف مسیری بود که قدرت‌های جهانی دنبال حرکت آنها بودند، گفت: امام راحل با اتکا به امدادهای الهی این مسیر را آغاز کرد و با قوت ادامه داد و مردم حسینی کشور با همه وجود پای کار این نهضت آمدند.

وی با بیان اینکه نهضت ما روزهای تلخ و حزن و ناکامی کم نداشته است، گفت: همه اینها مردم را در مسیر پیمودن راه حق مصمم‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه ما سال ۹۸ شهید حاج قاسم را از دست دادیم، بیان کرد: این مالک اشتر انقلاب به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین، رئیس جمهور ملعون آمریکا و با دستور مستقیم این خبیث در حالی که مهمان مردم و دولت عراق بود، در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این شهادت بسیار تلخ بود و همه ما را محزون کرد، اشک را بر دیدگان همه ما جاری کرد، ما کسی را از دست دادیم که نهضت مقاومت را در اقصی نقاط جهان گسترش داده بود.

وی با تاکید بر اینکه این خون پاک منشاء حرکت و اعتلا شد و میلیون‌ها نفر حاج قاسم را تشییع کردند و انقلاب جان دیگری گرفت، گفت: این خاصیت خون شهید است و مکتبی که شهادت دارد شکست ندارد و مکتبی که شهادت دارد، اسارات ندارد.

اسماعیلی گفت: سال گذشته فتنه فرهنگی را در این کشور برپا کردند، روزهای دشواری را داشتیم تمام لشکرهای فرهنگی و رسانه‌ای دشمن به میدان آمدند و وعده سقوط انقلاب اسلامی را می‌دادند و این ناشی از کار روانی دشمن بود.

وی ادامه داد: امروز نسل ما نسل به نسل پرچم انقلاب را به هم تحویل می‌دهند و جلو می‌آیند و این شهدای عزیز امنیت که در غربت و مظلومیت جان پاکشان را تقدیم اسلام عزیز و امنیت ایران بزرگ کرده‌اند.

وزیر ارشاد بیان کرد: برخی از فتنه‌گران ادعای ایران پرستی دارند و به دروغ نام ایران بزرگ را به زبان می‌آورند در حالی که پشت سر تجزیه طلبان و دشمنان شناسنامه‌دار ایستاده‌اند.

وی تاکید کرد: اینها به قدری مفلوک و حقیر هستند که برای مقابله با مردم ایران دست به دامن دشمنان خون‌آشام مردم شدند در حالی که مسیر نهضت هر دوره نفس تازه می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی مثل همیشه در دوره تاریخی خاص خود قرار دارد و مسیر حرکت با قوت در حال طی شدن است و رهبر انقلاب به عنوان سکاندار بزرگ نهضت و دیده‌بان امین، فراز قامت مسیر حرکت را تعیین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب درست در نقطه‌ای که دشمن خواب براندازی می‌دید آن را تبدیل به نقطه پرش مجدد کرده است، گفت: ما به یاری خداوند همه مشکلات برجای مانده را به اذن دعای مردم، شهدا، پدران و مادران شهدا و با حضور قوی و یاری مردم آنها را حل خواهیم کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما به وعده‌های الهی ایمان داریم، گفت: کسانی که در راه خدا استقامت ورزیدند و ذکر الله را به زبان آوردند، می‌دانستند که وعده الهی حق است.

انقلاب اسلامی امروز در اوج دوره قدرت و اقتدار است

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی امروز در اوج دوره قدرت و اقتدار است و دشمن تلاش دارد ما را نسبت به گذشته نادم و پشیمان و نسبت به آینده ناامید کند و این کار شیطان است.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به گذشته پرافتخار خود آگاه باشیم و به همه دستاوردهای انقلاب که شهدای والامقام برای ما ایجاد کردند، ببالیم گفت: هیچ جنگی و درگیری در ۲۰۰ سال اخیر نبود مگر اینکه بخشی از سرزمین عزیز ما جدا شده باشد.

اسماعیلی عنوان کرد: در جنگ تحمیلی ما از ۱۸ کشور اسیر داشتیم که این نشان داد همه دنیای استکباری دنیا برای نابودی انقلاب اسلامی بسیج شده بودند اما انقلاب ماند و دشمنانش رفتند و جهان‌خواران شکست خوردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بزرگ نامش درخشان‌تر از همیشه در دنیا در حال نورافشانی است و رئیس حزب بعثی عراق با آن ذلت، دهه‌هاست از بین رفته است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ما از دستاوردهای بزرگ و گذشته پرافتخار با شما سخن می‌گوییم، گفت: انقلاب اسلامی مسیر دشواری را پشت سر گذاشته و نزدیک فتح قله است و انقلاب اسلامی امروز در برابر همه توطئه‌هایی که دشمنان مختلف در حال طراحی هستند با قوت از همه آنها عبور کرده و عبور خواهد کرد و این خاصیت انقلاب ماست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به واسطه همین خون‌های پاک و این خون‌های مطهری که پای درخت سرافراز انقلاب ریخته شده، با حضور این جوانان، با حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها بیمه شده و با قوت در حال پیشروی است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما ذره‌ای تردید نداریم انقلاب از همه دام‌هایی که برای آن گسترده شده عبور کرده است و امروز روزهای خوب رو به جلوی ماست، گفت: در دهه ۶۰ و روزهایی که در همین کبودراهنگ از ترس هواپیماهای دشمن پلاستیک‌های مشکی روی پنجره‌های منازل می‌زدیم و هواپیماهای دشمنان روی سر ما جولان می دانند این شهدا ایستادند و انقلاب ما را نگه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه با همه وجود در بخش‌های مختلف دولت مشغول خدمت‌گذاری است و امیدواریم بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را در همین کوتاه مدت به سامان برسانیم گفت: مردم ایران و استان همدان حق دارند که حل مشکلات را به زودی ببینند و انشالله خواهند دید.

وزیر ارشاد با بیان اینکه مساجد امروز هر روز شاهد حضور هزاران جوان عاشق است گفت: مردم ما را قوت و اقتدار و علم به اینکه مساجد سنگرهای اسلام هستند، حضور دارند و یکی از ویژگی‌های این شهر نیز این است که مردن مسجدمحور هستند.

یکی از شعارهای ما در دولت نهضت بازگشت به مساجد است

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای ما در دولت نهضت بازگشت به مساجد است گفت: مساجد ما باید پربرنامه باشند، کرسی‌های تلاوت قرآن داشته باشند و بحث‌های روشن‌گرایانه و جهاد تبیین باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه روحانیت و جوانان به مساجد به عنوان سنگرهای حفظ انقلاب اسلامی نگاه کنند، افزود: در ایام دفاع مقدس همین مساجد پیروزی را به نام این مردم رقم زدند و ما در همین مساجد شاهد حضور جوانانی بودیم که با عشق و علاقه پای زیارت عاشورا، دعای کمیل و صحبت‌های فقید عالیقدر حضرت آیت‌الله ثابتی (ره) بودند که حق زیادی بر گردن ما دارند.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما این است که مسیر حرکت فرهنگی را روی ریل آرمان‌های انقلاب قرار دهیم، گفت: امروز فضا تغییر کرده است و در حکمرانی نوین فرهنگی جمهوری اسلامی بنا این است که کار دست مردم باشد.

اسماعیلی ادامه داد: گروه‌های مردمی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی متصدی کار هستند و دولت و حاکمیت نقش حامی، ناظر و تسهیل‌گر و تنطیم‌گر است و ما با قوت به این آرمان خود وفادار هستیم تا مردم به عنوان کنش‌گران اصلی عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم کبودراهنگ همواره صدرنشین مشارکت در انتخابات مختلف بوده‌اند و انشاالله حماسه بزرگ دیگری را روز انتخابات رقم خواهند زد.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه همه مردم ایران با همه سلیقه‌ها و تنوع دیدگاه‌ها شهروندان ایران اسلامی هستند گفت: روز ۱۱ اسفند را به روز تاریخی در کشور تبدیل خواهیم کرد و مردم بار دیگر خواب دشمنان را آشفته خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها