شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
جشنواره فجر جایگاه شعر را در جامعه نشان می‌دهد

قم - معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره شعر فجر تصریح کرد: جشنواره شعر فجر جایگاه شعر را در جامعه نشان می‌دهد.

حامد محقق در حاشیه برگزاری برنامه‌های مربوط به هیجدهمین جشنواره شعر فجر در محفل شعر طنز قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: جشنواره شعر فجر الحمدالله هجدهمین دوره است که برگزار شده است، گرچه با تاخیر زیادی نسبت به جشنواره‌هایی همچون تئاتر سینما و دیگر هنرها کارش را آغاز کرده است اما این رویداد دیده شدن شعر و جایگاه آن در جامعه‌ای که بیشتر از جوامع دیگر با شعر نزدیکی دارند نشان می‌دهد.

وی گفت: شعر از جایگاهی خوبی میان عموم مردم برخوردار است.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران تصریح کرد: قم از گذشته شاعران خوبی داشته است و به خاطر اینکه یکی از محفل‌های علم در ایران بوده است به عنوان یک قطب علمی شناخته شده است و در دوره معاصر شاعران خوبی در حوزه طنز و کارهای جدی دارد.

محقق بیان کرد: جلسه شعر طنز قم توانسته خودش را به شصت‌ویکمین نشست برساند و همچنان پر پابرجا باشد. این موضوع نشانه‌ای از این مسئله است.

وی اضافه کرد: برخی از دوستان که در همین جلسه شعر خواندند دوستانی هستند که شعر را از همین محفل طنز قم شروع کردند. این نشان می‌دهد که ادامه‌دار بودن کار برکات مختلفی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها