سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
رونمایی از ۴ محصول دانش‌بنیان صنعت چاپ در اختتامیه جشنواره چاپ

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آیین اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ از چهار محصول دانش‌بنیان حوزه چاپ رونمایی خواهد شد.

علی‌اکبر ابراهیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری مراسم اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ در دوم بهمن‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این مراسم شامل دو بخش است که بخش اول معرفی برترین‌های صنعت چاپ کشور و بخش دوم به معرفی برگزیدگان آثار چاپی برتر اختصاص دارد.

وی با اشاره به برترین‌های صنعت چاپ، عنوان کرد: در این بخش پیشکسوت برگزیده، کارآفرین نمونه، صادرکننده برتر، چهره علمی آموزشی، تولیدکننده ماشین‌آلات و مواد اولیه، حوزه دانش‌بنیان و کارشناس ساعی چاپ در استان و نیز خانواده معزز شهدای صنعت چاپ معرفی خواهند شد.

ابراهیمی افزود: در بخش مسابقات دوسالانه آثار چاپی برتر بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ نیز از برگزیدگان حوزه بسته‌بندی، اوراق امنیتی و فرآیند عملیات تکمیلی تقدیر خواهد شد.

رونمایی از محصولات دانش‌بنیان حوزه چاپ با حضور وزیر فرهنگ

مدیرکل دفتر چاپ و نشر همچنین در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر لزوم خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنایع فرهنگی گفت: در سومین بخش این آیین، دستاوردهای محققان دانش‌بنیان کشور به دانش فنی تولید مواد اولیه مصرفی صنعت چاپ معرفی خواهد شد.

به‌گفته ابراهیمی، در این زمینه ۴ محصول دانش‌بنیان حوزه چاپ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در صنعت چاپ به‌عنوان یکی از صنایع پیشگام، باید به حوزه دانش‌بنیان‌ها توجه بیشتری شود، این صنعت از ظرفیت بالایی برخوردار است که می‌تواند در ایجاد خودکفایی، کارآفرینی و اشتغال نقش به‌سزایی داشته باشد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌عنوان متولی این صنعت اهتمام ویژه‌ای بر این بخش دارد.

به گزارش ایبنا؛ مراسم اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره ملی هم چاپ دوشنبه دوم بهمن‌ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها