دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
رمان نوجوان «همچون رعد» اثر جاسمین وارگا در بازار کتاب ایران

رمان نوجوان «همچون رعد» به قلم جاسمین وارگا با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی از سوی نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در معرفی کتاب آمده است: کورا حامد که پدری مسلمان و لبنانی دارد خواهرش را در تیراندازی مدرسه از دست داده است. پارکر، همان تیرانداز، برادر بهترین دوستش کوئین بوده. کورا نمی‌تواند با مرگ خواهرش کنار بیاید و همچنین، نمی‌تواند دوستش را به‌خاطر کار برادرش ببخشد. کوئین هم نمی‌تواند با این اتفاق کنار بیاید و برادر مُرده‌اش را سرزنش می‌کند. اما او به سفر در زمان فکر می‌کند و نقشه‌ای در سر دارد…».

بخشی از متن کتاب:

«یاد گرفتن را دوست دارم، به‌خصوص ریاضی و علوم را چون کمک می‌کنند بفهمیم چرا جهان این‌طوری است. یک ریاضی‌دان معروف گفته بود: «ریاضیات آوای خوشِ استدلال است.». من همیشه به این حرف معتقد بودم. بهترین ویژگی ریاضیات این است که به همه‌چیز معنا می‌دهد. بهترین ویژگیِ واقعی‌اش هم همان نظم و ترتیبش در فرایند محاسبات است. این هم چیزهایی‌اند که درباره‌ی عدد دوازده می‌دانم: چهار ضربدر سه می‌شود دوازده. شش ضربدر دو می‌شود دوازده. ده به اضافه‌ی دو می‌شود دوازده. ریاضیاتِ خیلی ساده، مگر نه؟ کتاب ریاضی دوره‌ی ابتدایی. استدلال و منطق. تازه، چهارده منهای دو هم می‌شود دوازده.

چهارده… مِیبِل وقتی مُرد، چهارده‌ساله بود.

امروز من دوازده‌ساله شدم. روزی هم، در آینده، از دوازده به‌علاوه‌ی دو بالاتر می‌زنم. از خواهر بزرگم بزرگ‌تر می‌شوم.».

کتاب «همچون رعد» به قلم جاسمین وارگا با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی که اثر برگزیده کتابداران آمریکا در سال ۲۰۲۱ است، در ۲۸۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به بهای ۲۵۵ هزار تومان از سوی نشر افق برای نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط