شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کتابخانه عمومی مادر و کودک املش گشایش یافت

گیلان - کتابخانه عمومی مادر و کودک «آیت الله حبیب الله املشی» در املش واقع در شرق گیلان با حضور یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و فرماندار این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در مراسم بازگشایی و افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: در حال حاضر فضای مطالعه مناسب نیست و کوچک است و باید زمینه را برای مطالعه در شهرستان‌ها آماده کنیم.

یاسر تقوی با بیان اینکه درجه کتابخانه املش در درجه بندی کتابخانه‌ها هفت است، افزود: اگر بناست که کتابخانه‌ها رونق پیدا کند باید استانداردهایی در آنها ایجاد شود.

وی کتابخانه مرکزی رشت را دارای استاندارد خواند و تصریح کرد: در حال حاضر در کتابخانه مرکزی رشت بیش از ۵۰ خدمت ارائه می شود که به غیر از فضای مطالعه، سالن‌های مختلف خصوصی از جمله سالن های مخصوص نابینایان و ناشنوایان، کودک و نوجوان در کنار سالن مطالعه راه اندازی شده و ارائه خدمت می کنند.

وی توجه به حوزه فرهنگ را اولویت دولت سیزدهم دانست و گفت: در شهرهای فاقد کتابخانه باید کتابخانه راه‌اندازی شود و در بحث پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها؛ شهرداری‌ها مکلفند در زمانی مشخص معوقات خود را پرداخت کنند.

فرماندار املش نیز در این مراسم یکی از تاکیدات و توصیه‌های مقام معظم رهبری را توجه به بحث کتاب و کتابخوانی عنوان و بیان کرد: مهمترین کتاب ما قرآن است که باید با تاسی از فرامین معظم له و نگاه ویژه دولت آیت الله رئیسی در این راستا حرکت کنیم.

کتابخانه عمومی کودک و مادر املش در فضایی با مساحت ۷۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال شامل میز و صندلی مخصوص کودکان و نوجوانان، منابع ویژه این قشر، قفسه های کتاب و نشریات، لوازم سرمایش و گرمایش استاندارد، امروز (شنبه) در املش با یاد شهدای کرمان بازگشایی و افتتاح شد.

استان گیلان هم اکنون دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی در ۱۷ شهرستان استان گیلان و ۶۰ هزار عضو فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها