چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
اهدای ۱۲۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه دانشگاه کردستان

کردستان - رئیس دانشگاه کردستان از اهدای هزار و ٢٠٠ نسخه کتاب از طرف خانواده مرحوم یوسف قریب به کتابخانه مرکزی این دانشگاه خبر داد.

حامد قادرزاده با اشاره به اهمیت اهدای کتاب به کتابخانه‌های دانشگاهی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: اهدای کتاب یا به نوعی علم و دانش از احسن کارهایی است که می‌تواند به امر تعلیم و تربیت کمک فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: خانواده مرحوم یوسف قریب در روزهای اخیر در اقدامی خیرخواهانه بالغ بر هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب را با هدف اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی‌سازی علمی و بالا بردن ظرفیت کتابخوانی اساتید و دانشجویان به کتابخانه دانشگاه کردستان اهدا کردند.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۴ با کمتر از هزار جلد کتاب در فضایی به وسعت ۱۲ متر مربع و با یک نفر کارمند آغاز بکار کرد، افزود: در حال حاضر با مجموعه‌ای بیش از ۱۲۶ هزار نسخه منابع چاپی فارسی، عربی، کردی و لاتین و همچنین منابع الکترونیکی در بخش‌های مختلف به حدود هشت هزار عضو (اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارمندان) خدمت‌رسانی می‌کند.

اهدای ۱۲۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه دانشگاه کردستان

قادرزاده با اشاره به اهدای کتاب به کتابخانه دانشگاه در سال جاری عنوان کرد: تیر ماه امسال نیز یک هزار و ۸۰۰ جلد کتاب توسط دکتر کیومرث ایراندوست به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه کردستان اهدا شد.

وی ادامه داد: چند تن از استادان دانشکده علوم انسانی دانشگاه کردستان نیز از جمله نعمت عزیزی استاد گروه علوم تربیتی، فاتح رحمانی دانشیار گروه روانشناسی، سردار محمدی استاد گروه تربیت بدنی، سهیلا رستمی دانشیار گروه فقه شافعی و دکتر اقبال علی‌میرزایی استادیار گروه حقوق دانشگاه کردستان، کتاب‌های تخصصی شخصی کتابخانه‌های خود را به کتابخانه ماموستا هژار این دانشگاه اهدا کردند.

قادرزاده ضمن قدردانی از مروجان فرهنگ اهدای کتاب، یادآوری کرد: در چند ماه اخیر نیز تعداد ۸۸۵ نسخه از کتب قدیمی و نفیس توسط خانواده مرحوم حاج ماموستا محمد علایی اردلان به کتابخانه ماموستا هه‌ژار دانشگاه کردستان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها