چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
تخلص در شعر و چرایی اهمیت آن بررسی شد

هرمزگان - دبیر محفل ادبی آفتاب بندرعباس گفت: تخلص در شعر و چرایی اهمیت آن بررسی شد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از بررسی تخلص در شعر و چرایی اهمیت آن در محفل ادبی آفتاب بندرعباس گفت و افزود: اعضای محفل با معنی این واژه و فلسفه استفاده از آن آشنا شدند و موارد بهره‌گیری آن را با یکدیگر بررسی کردند.

وی ادامه داد: اعضای محفل با مرور نام‌های شاعرانی چون: سعدی، حافظ، مولوی، ه.الف. سایه، نیما یوشیج، الف.بامداد و… با معانی مختلف و دلایل بهره گرفتن از تخلص و چرایی اهمیت آن آشنا شدند.

او اضافه کرد: محفل ادبی آفتاب جلسه دیگری از سلسله جلسات هفتگی خود را پشت سر گذاشت و کودکان، در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

والا گفت: همچنین با توجه به رخدادهای جلسات پیشین و هدف عمومی ترغیب اعضای این محفل به تولید محتوای ادبی، کودکان برای خود عنوان‌های نمادین یا تخلص خلق کردند که در جلسات آینده محوریت برنامه‌های زنجیره‌ای جلسات محفل ادبی آفتاب قرار خواهد گرفت.

در پایان این جلسه، نوید کریمی، از اعضای فعال محفل ادبی آفتاب به قرائت قصه خود با عنوان دارکوب پرداخت.

با توجه به برنامه‌های مدون محفل ادبی آفتاب در شناخت استعدادهای کودکان و پرورش آن‌ها، گردانندگان این محفل، پس از پایان هر نشست، جلسات هماهنگی و همفکری را با خانواده‌های کودکان برگزار می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها