سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
آئین بزرگداشت آیت‌الله حیدری‌ایلامی برگزار شد

ایلام- اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، مراسم بزرگداشت آیت‌الله عبدالرحمان حیدری ایلامی با حضور کارکنان و کتابداران در کتابخانه آیت‌الله حیدری‌ایلامی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، همزمان با سالروز رحلت عالم ربانی و نماد مقاوت شهر ایلام، آیت‌الله عبدالرحمان حیدری‌ایلامی، مراسم بزرگداشتی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، کارکنان و کتابداران با سخنرانی سرهنگ پاسدار حامد شیرخدا، مسئول معاونت سیاسی سپاه امیرالمومنین (ع) استان و همچنین برپایی نماز جماعت در کتابخانه آیت‌الله حیدری‌ایلامی برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در ابتدای این مراسم با بیان اینکه آیت‌الله حیدری در راهنمایی و هدایت جوانان در مسیر خط امام (ره) بسیار کوشا و نماینده ایشان بودند، تصریح کرد: بزرگان و مراجع، شخصیت ایشان را یک شخصیت علمی و معنوی معرفی می‌کردند و در جریان تدوین قانون اساسی این شخصیت بزرگوار در تبیین جایگاه ولایت فقیه بسیار عالمانه صحبت کردند و در نجف یکی از مدرسین حوزه علمیه و بزرگانی در آنجا شاگرد ایشان بودند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله حیدری‌ایلامی، روحانی تحصیلکرده، مجتهد، آگاه و با بصیرتی بود که عمر خود را صرف سربلندی و اعتلای انقلاب و نظام اسلامی کرد. ایشان شخصیتی است که چهره‌های علمی حوزه اذعان به جریان علمی و معنوی ایشان دارند و شخصیتی موثر در صحنه انقلاب و در صحنه قبل از انقلاب بوده است.

در ادامه حامد شیرخدا، مسئول معاونت سیاسی سپاه امیرالمومنین (ع) استان با گرامیداشت این عالم ربانی، بیان کرد: شخصیت انقلابی آیت‌الله حیدری یک افتخار است و لازم است که هر سال برای ایشان بزرگداشت داشته باشیم و مقام معظم رهبری به بزرگی از ایشان یاد کردند و این نشان از عظمت و بزرگواری این مرد بزرگ است.

شیرخدا ادامه داد: بعضی از بزرگان می‌گفتند که اگر آیت‌الله حیدری در ایلام نبود و عشایر را بسیج نمی‌کرد و آن حرکت انقلابی را انجام نمی‌داد، شاید ایلام هم مثل خرمشهر سقوط می‌کرد، زیرا این شخصیت بزرگ با بسیج و مجهزکردن مردم، جلوی پیشروی دشمن را گرفتند و این افتخاری است برای ما که در دفاع مقدس مرحوم آیت‌الله حیدری از نظام و مرز و بوم این کشور جانانه دفاع کردند.

وی در ادامه به سخنانی درخصوص مسائل سیاسی و بررسی جنگ نوار غزه پرداخت.پس از پایان این مراسم حاضران از گنجینه ارزشمند نسخ خطی این کتابخانه بازدید کردند.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه آیت‌الله عبدالرحمن حیدری‌ایلامی، در ۲۴ آبان سال ۱۳۹۷ برای استفاده عموم آغاز به کارکرد. این کتابخانه دارای مخزن بزرگ مستقل بخش کودک، دو سالن مطالعه جدا ویژه خانم‌ها و آقایان و همچنین دارای بخش دفاع مقدس و نسخ خطی و بخش عربی مستقل است. زیر بنای این کتابخانه، ۷۵۰ متر مربع، در دو طبقه در ضلع شمالی میدان شهداء شهر ایلام واقع شده و دارای ۱۰۲۴۴ نسخه کتاب و۵۴۱ عضو فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها