یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
«ستاره‌های روی آب» اثر نویسنده استان فارسی منتشر شد

فارس- «ستاره‌های روی آب» به نویسندگی فاطمه عربی نویسنده استان فارسی توسط نشر آرسس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، این کتاب وضعیت کودکان کم توجه و بیش فعال را توصیف می‌کند. آنها اغلب دچار حواس پرتی غیر ارادی می‌شوند. در خواندن و نوشتن مشکلات فراوان دارند. منظم و برنامه‌ریز نیستند. زیاد حرف می زنند. پرخاشگرند، آرام و قرار ندارند و اغلب پیش از آنکه به نتیجه کار خود فکر کنند، دست به اقدام می زنند و…

به سبب همین رفتارهاست که اغلب در خانه و مدرسه و اجتماع باز خورد منفی دریافت می کنند. به نظر می‌رسد این مسئله چرخه معیوبی پدید می آورد: رفتار نادرست، سرزنش و توبیخ و تنبیه، عصبانیت و سرخوردگی کودک.

تغییر شیوه ارتباط با کودک کم توجه و بیش فعال، رفتار درمانی و مصرف دارو، توانمندی و اعتماد به نفس کودک را افزایش داده و او را در مسیر صحیح زندگی هدایت می‌کند و از خطرات اجتماعی می‌رهاند.

کتاب «ستاره‌های روی آب»، تلاشی است برای اصلاح این چرخه معیوب. راهکاری برای پرورش کودکانی که علیرغم داشتن مشکلات فراوان می‌توانند آینده‌ای روشن را تجربه کنند.

این کتاب برای کودکان و نوجوانان کم توجه و بیش فعال و هم چنین مادران، پدران و مربیان نوشته شده‌است.

فاطمه عربی، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی، از اعضای فعال کتابخانه عمومی علامه طباطبایی سروستان است که پیش از این ترجمه کتاب سوفوکل توسط او به علاقه‌مندان ارائه شده است.

به گزارش ایبنا؛ کتاب ستاره‌های روی آب را مارال علمدار تصویرگری کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها