شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
ظرفیت مناسب «روایت» برای تولید محتوا 
 در ساحت ادبیات

قم - معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به حوزه «روایت»، گفت: در قالب روایت می‌توان حرف‌های بیشتری در ساحت ادبیات تولید کرد و در اختیار مخاطب قرار داد.

حامد محقق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در حاشیه محفل ادبی «روایت مادرانگی»، گفت: محفل ادبی «روایت مادرانگی» به مناسبت شب شهادت حضرت صدیقه (س) از طرف خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد که تعدادی از نویسندگان قمی و تهرانی روایت‌های خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: این متن‌ها در قالب روایت‌هایی برای مادر یا درباره مادر، درباره مادران نویسندگان یا مادر شدن خودشان در ارتباط با فرزندان و برداشتی از زندگی صدیقه طاهره (س) برای مادری کردن بود.

محقق تصریح کرد: برخی از روایت‌ها هم در ارتباط با مادرانی بود که از دار دنیا رفته‌اند یا در قید حیات هستند.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، افزود: روایت قالبی است که کمتر به آن توجه شده است و مشاهده کردیم که هر فردی در سالن بود با ها اشکی از چشم‌اش سرازیر شد، این نشان از تاثیرگذاری قالب روایت دارد.

وی ادامه داد: روایت‌ها از هر جهانی شنیده می‌شود انگار از یک جهان دیگر است و با روایت‌های دیگر متفاوت است و با دیگری شباهت ندارد.

محقق یادآور شد: من فکر می‌کنم با توجه به قالب روایت می‌توان حرف‌های بیشتری در ساحت ادبیات تولید کرد و در اختیار مخاطب قرار داد.

این مسئول فرهنگی، تصریح کرد: این روایت‌ها در قالب یک پرونده در ایبنا منتشر می‌شود و البته روایت‌هایی که در محفل ادبی «روایت مادرانگی» خوانده شد برای اولین بارخوانده به سمع مستمع رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط