چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
۱۰ ایدۀ جذاب برای طراحی دکور مغازه پوشاک

ما در این مقاله به بررسی بهترین نکات برای دکور مغازه پوشاک پرداختیم و ایده‌های طلایی و نابی را در این زمینه به شما می‌دهیم. اگر برای چیدمان دکور فروشگاه لباس‌فروشی خود سردرگم هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ برای شما که تازه قرار است بوتیک خود را راه‌اندازی کنید، دانستن این نکته که چگونه دکور خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که جذاب باشد از نکات بسیار مهم و حیاتی است. اینکه مغازه خود را چگونه بچینید و چه نکاتی را در نظر بگیرید تضمین می‌کند که مشتریان بیشتری جذب فروشگاه شما می‌شوند. ما در این مقاله به بررسی بهترین نکات برای دکور مغازه پوشاک پرداختیم و ایده‌های طلایی و نابی را در این زمینه به شما می‌دهیم. اگر برای چیدمان دکور فروشگاه لباس‌فروشی خود سردرگم هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

۱. استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضا

اگر مغازه شما فضای مناسب و بزرگی دارد از پارتیشن به عنوان یک ابزار استفاده کنید تا مغازه را به چند بخش مختلف تقسیم کند. به کمک پارتیشن، دکور مغازه پوشاک مردانه و زنانه یا شلوارها را از پیراهن‌ها جدا می‌کنید تا مشتری برای انتخاب بهتر به بخش موردنظر برود. استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث نظم بخشیدن و ایجاد دیسیپلین به مغازه شما خواهد شد.

۲. میز کانتر مغازه پوشاک

میز کانتر یا میز پذیرش بخشی از مغازه است که به شما اجازه می‌دهد به عنوان فروشنده مکانی را اختصاصی برای خود در نظر بگیرید. این میزها به شکلی هستند که می‌توانید مانند ویترین مغازه چند نمونه از اجناس یا اکسسوری‌های مرتبط با پوشاک را برای دید بهتر مشتری در آن قرار دهید. این میزها یا چوبی هستند یا از متریال‌های دیگری تهیه می‌شوند. این امکان برای شما مهیا است که با توجه به دکور مغازه پوشاک و فضایی که دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۳. استفاده از آینه و شیشه برای دکوراسیون مغازه پوشاک

آینه و شیشه برای مغازه‌هایی که فضای بسیار محدودی دارند و برای دکور مغازه پوشاک زنانه گزینۀ بسیار مناسبی هستند. آینه و شیشه به بازتاب نور کمک می‌کنند و مغازه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند تا زیباتر از همیشه باشد. از طرفی برای امتحان لباس در مغازه پوشاک بی‌شک مشتری به آینه نیاز دارد تا تن‌خور لباس را بررسی و در نهایت اقدام به خرید کند.

۴. رنگ بندی فروشگاه برای طراحی دکوراسیون مغازه

یکی از جذابیت‌های پوشاک تنوع در رنگ و طرح است؛ به همین دلیل شما می‌توانید از این ویژگی برای زیباتر کردن مغازه خود استفاده کنید. اهمیت انتخاب رنگ مناسب در ویترین مغازه یا فروشگاه باعث می‌شود مشتری بدون اینکه بخواهد به سمت مغازه شما جلب شود که در نتیجه فروش بیشتری را برای شما رقم می‌زند. برخی رنگ‌ها مانند قرمز و مشکی را نباید بیش‌ازحد استفاده کنید. اگر مجبور به این کار بودید، با کمی رنگ‌های ملایم‌تر از تندی دکوراسیون خود بکاهید.

استفاده از رنگ‌های مناسب فصل نیز می‌تواند به شما در فروش بهتر کمک کند. در تابستان رنگ‌های سردی مانند سبز و آبی انتخاب کنید تا ناخودآگاه مشتری‌ها را به سمت خود بکشانید. در زمستان نیز سعی کنید از لباس‌هایی با رنگ‌های کمی تند و گرم بهره ببرید و حس گرما را به مشتری منتقل کنید. علاوه‌بر لباس، خرید پارتیشن اداری و لوازم جانبی دیگر متناسب با رنگ‌بندی دکور مغازه پوشاک به تکمیل چیدمان شما کمک می‌کند. رنگ دیوارها نیز بسیار برای فروش بیشتر کمک‌کننده هستند.

۱۰ ایدۀ جذاب برای طراحی دکور مغازه پوشاک

۵. استفاده از دیوارکوب

یکی از عناصر بسیار مهم در مغازه‌ها انواع دیوارکوب است که در جذاب‌تر شدن دکور مغازه پوشاک بزرگ به شما کمک شایانی می‌کند. این ابزار فقط بخشی از دیوار را می‌پوشانند و نواقص بوتیک شما جبران می‌کنند. شما می‌توانید از طبقه‌ها برای قرار دادن لباس و برای گذاشتن لوازم تزیینی مرتبط با فروشگاه خود استفاده کنید و به این ترتیب مشتری‌های بیشتری را جلب کنید.

۶. استفاده از آویز سقفی

یکی دیگر از لوازم مفیدی که هم به زیبایی مغازه کمک می‌کند و هم باعث می‌شود مغازه نظم و ترتیب بهتری داشته باشد، استقاده از آویز سقفی است. آویزهای سقفی یا بادبانی برای مغازه‌هایی با فضای محدود گزینۀ مناسبی خواهد بود و باعث صرفه‌جویی در فضای فروشگاه می‌شود. این آویزها هم می‌توانند رگال‌هایی باشند که پوشاک را به آن اضافه می‌کنید و هم می‌توانند ابزارهای جانبی باشند که روی نورپردازی یا زیباتر شدن مغازه شما تأثیر می‌گذارند.

۷. استفاده از صندلی برای مغازه پوشاک

بهتر است علاوه‌بر صندلی که برای نشستن خودتان تهیه می‌کنید، یک یا چند صندلی را نیز برای مشتریانی قرار دهید که خسته هستند. در برخی موارد مشتریان با همراهانی وارد مغازه می‌شوند که تمایل دارند دقایقی بنشینند؛ به این ترتیب آن‌ها کمی زمان دارند که به اجناس و کالاهای شما دقت و گزینۀ مناسبی را برای خرید پیدا کنند. استفاده از صندلی یکی از بهترین لوازم در دکور مغازه پوشاک زنانه ارزان نیز شناخته می‌شود.

۸. قفسه بندی مغازه پوشاک

حتی دکور مغازه پوشاک ساده بدون قفسه فروشگاهی امکان‌پذیر نیست. شاید بتوانید تعداد محدودی از لباس‌ها را روی رگال آویزان کنید، اما این کار برای همۀ لباس‌‎ها امکان‌پذیر نیست. بهتر است از قفسه‌هایی استفاده کنید که هم در صرفه‌جویی فضا به شما کمک می‌کند و هم باعث می‌شود لباس‌ها در دسته‌های متفاوت و مشخص در جایی قرار بگیرند. از طرف دیگر این قفسه‌ها مانع از چروک شدن لباس‌ها می‌شوند.

۹. استفاده از کمد برای مغازه پوشاک

برخی از لباس‌ها گران‌تر هستند و نمی‌توانید آن‌ها را در معرض گردوخاک قرار دهید؛ در نتیجه لازم است تا در کمد لباس بگذارید که هم دیده شوند و هم آسیب نبینند. از طرفی گاهی برخی مشتری‌ها بدون توجه به نظافت، با دست‌های خود لباس را لمس می‌کنند و باعث آلودگی آن می‌شوند. این کمدها معمولاً درهای شیشه‌ای دارند که در عین محافظت از لباس‌ها باعث دید بهتر لباس هم می‌شود.

۱۰ ایدۀ جذاب برای طراحی دکور مغازه پوشاک

۱۰. توجه به نورپردازی مغازه پوشاک

یکی از عناصر بسیار مهم در دکور مغازه پوشاک و هر فروشگاه دیگری، نورپردازی است. نورپردازی شامل نور محیط و نور دکوراتیو است که باعث برجسته‌تر شدن بخشی از مغازه می‌شود. می‌توانید نورهای دکوراتیو را اطراف دیوارکوب یا بخشی از قفسه‌ها بزنید تا باعث شوید مشتری ابتدا به آن قسمت توجه کند. استفاده از رنگ و جای مناسب در نورپردازی از اهمیت بسزایی برخوردار است. برخی نورها باعث خستگی چشم می‌شوند و مشتری را از مغازه دور می‌کنند، بعضی نورها نیز مانند نور آبی به زیبایی پوشاک شما می‌افزایند.

خرید مبلمان اداری از شرکت فضاگویا

مغازه پوشاک یکی از انواع فروشگاه‌هایی است که خواسته یا ناخواسته همۀ افراد برای خرید به آنجا می‌روند. اگر شما یک مغازه کوچک یا بزرگ برای فروش دارید باید همۀ توان خود را بگذارید تا مشتریان را برای خرید ترغیب کنید. ما در این مقاله همۀ نکات لازم برای دکور مغازه پوشاک را در اختیارتان قرار دادیم. این متن را بخوانید و برای چیدمان دکور فروشگاهتان از آن کمک بگیرید.

اگر به دنبال شرکت تولیدی برای خرید مبلمان اداری، پارتیشن، دیوارکوب، کتابخانه، فایل اداری، صندلی اداری و قفسه می‌گردید، شرکت مبلمان اداری فضاگویا با بیش از سه دهه فعالیت آمادۀ خدمت‌رسانی به شما است. برای دیدن نمونه‌کارها، دریافت اطلاعات و سفارش کالا به سایت www.fazagooya.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۹۳۸۷ تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها