پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
«غمزه‌های سلوک» در قفسه کتابفروشی‌ها نشست

قم - «غمزه‌های سلوک» نوشته سید محمدجواد وزیری‌فرد از سوی انتشارات «رسم وفا» در صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «غمزه‌های سلوک» شرح نامه‌های عرفانی آیت الله سعادت‌پرور در باب اسرار سلوک است که سید محمد جواد وزیری‌فرد آن را نوشته است.

در مقدمه کتاب آمده است: «موضوع هرچه بدیهی‌تر است رمزوراز آن بیشتر است و خدای تعالی که «ابده البدیهیات» است از همه مرموزتر و رازآلودتر است. و همچنین است راه خدا و معرفت آن حضرت.چنین است که به کنه او راهی نیست و سر زدن به سرادق الوهیت هم سرشار از غمزه‌ها و عشوه‌هاست.»

آنچه در این کتاب آمده است بخشی از این غمزات و رموز است که در برخی از نامه‌های عارف واصل آیت‌الله سعادت‌پرور در کتاب رسائل عرفانی جمع شده و بعد از شرح و توضیح به پیشگاه سالکان عرضه شده است.

«غمزه‌های سلوک» از ۹ نامه تشکیل شده است و هر کدام از نامه‌ها بخش‌های مختلفی را در بردارند. به عنوان مثال نامه اول شامل «سیر و سلوک مسیری دشوار پرخطر»، «عبور از کثرات در رسیدن به وحدت جمال»، «مقام حال و مقام توجه و توقف» و «ظهور نور علتی در تجلیات جلالی و جمالی» است.

نامه نهم به‌عنوان آخرین بخش از کتاب شامل «آدم زرنگ، محاسبه‌گر غفلت‌ها»، «توجه به مسبب الاسباب، نه خود اسباب» و «مغبون و معیار غبن» است.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «غمزه‌های سلوک» در سال ۱۴۰۲ با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۴۰ صفحه از سوی انتشارات» رسم وفا» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها