دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
«نجات» از جنگ جهانی دوم

انتشارات پرتقال، رمان «نجات» به قلم جنیفر اِی. نیلسن با ترجمه نیلوفر عزیزپور را برای گروه سنی بالاتر از ۱۲ سال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جنیفر اِی. نیلسن، داستانی مهیج از جنگ جهانی دوم را برای مخاطبان خود روایت می‌کند: داستانی درباره جاسوسی و دسیسه.

مگ کنیون، از روزی که پدرش فرانسه را ترک کرده تا برای متفقین در جنگ جهانی دوم بجنگد، دیگر او را ندیده است؛ اما روزی می‌شنود که نازی‌ها او را اسیر کرده‌اند و ناگهان فرصتی برایش پیش می‌آید که برای نجات پدر، خانه را ترک کند و همراه خانواده‌ای مشکوک به سفری طولانی برود. پس تصمیم می‌گیرد با دنیای کودکی خداحافظی کند و با جسارت تمام، دنبال پدرش بگردد؛ اما هر جا که می‌رسد، سروکله نازی‌ها پیدا می‌شود.

آیا جاسوسی در بین خودشان دارند؟ آیا مگ می‌تواند کدی را که از پدرش به دستش رسیده است، رمزگشایی کند و جان پدرش را نجات دهد؟

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«آن‌قدر دویدم که دیگر نفسم بالا نیامد، ریه‌هایم درد گرفت و پاهایم سست شدند و دیگر تحمل وزنم را نداشتند. حتی آن موقع هم تلوتلوخوران جلو رفتم تا بالاخره جایی وسط جنگل نقش بر زمین شدم و زدم زیر گریه.

به خانه‌مان گفت خانه‌اش، اما مال او نبود. آنجا خانه‌ی من بود، خانه‌ی من! همین که کشورم، خانواده‌ام و همراهش زندگی شادِمان را از ما گرفتند، برایشان کافی نبود؟ حالا داشتند آخرین چیزی را که از خانواده و زندگی‌ام مانده بود هم از من می‌گرفتند.».

کتاب «نجات» به قلم جنیفر اِی. نیلسن با ترجمه نیلوفر عزیزپور در ۳۵۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۸۴ هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از ۱۲ سال از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط