پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
«اولین روز مدرسه» با قهرمان شنل‌پوش

کتاب «اولین روز مدرسه» یکی از جلدهای مجموعه «قهرمان شنل‌پوش» است که به‌تازگی از سوی انتشارات پرتقال روانه باز نشر شد. این کتاب نوشته لیز فلچر با ترجمه آناهیتا حضرتی و تصویرگری گرِگ بیشاپ است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تو هم امسال به مدرسه می‌روی؟ چه حسی داری؟ به نظرت مدرسه چطور جایی است؟ مدرسه‌رفتن یک تغییر بزرگ است و البته هیجان‌انگیز! قهرمان شنل‌پوش عاشق این تغییر شده است. تو هم مثل لویی این هیجان و تغییر را دوست داری؟ دوست داری ماجراجویی کنی و هر روز چیزهای جدید یاد بگیری؟ پس بیا باهم به مدرسه برویم و ببینیم که لویی و هم‌کلاسی‌هایش چه کارهایی انجام می‌دهند.
 
مجموعه «قهرمان شنل‌پوش» داستان فیل‌کوچولویی به نام لویی است. این مجموعه برای کودکان بالای پنج سال نوشته شده است. بعضی از عنوان‌های این مجموعه عبارت‌اند از: «تو می‌توانی لویی!»، «از این‌ها نمی‌خورم!»، «روز بدون پوشک!»، «چه احساسی داری لویی؟»، «تختخواب جدید لویی» و «بچه‌ی جدید خانه».
 
این مجموعه در دسته کتاب‌های «من و نقش من در جامعه» قرار می‌گیرد. کتاب‌های «من و نقش من در جامعه» به کودک کمک می‌کنند نقش‌ها و روابط اجتماعی، حقوق شهروندی، مسائل زیست‌محیطی و هر آنچه او را برای زندگی آماده می‌کنند، بشناسد و در زمینه حقوق و خواسته‌هایش تلاش کند. این مجموعه پاسخ‌گوی نیاز کودک برای شناخت و مواجهه با اجتماع و موقعیت‌های گوناگون است.
 
لیز فلچر از زمانی که دختر کوچکی بود به هنر، خلاقیت و مطالعه علاقه داشت. او پس از فارغ‌التحصیلی با لیسانس طراحی گرافیک و هنرهای زیبا از دانشگاه سانفرانسیسکو، فهمید که نمی‌خواهد در شغل معمولی کار کند. او انتشارات Louie's Little Lessons Publishing را با حضور یک فیل کوچک شجاع به نام «لویی» راه‌اندازی کرد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
لویی با خودش فکر می‌کند.
کلاس به نظرش جالب است.
پر از رنگ و شکل و حروف الفباست.
«وای! یک‌عالمه چیز هست که می‌توانم یاد بگیرم!».
 
انتشارات پرتقال کتاب «اولین روز مدرسه» نوشته لیز فلچر با ترجمه آناهیتا حضرتی و تصویرگری گرِگ بیشاپ را در ۳۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۵۲ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها