دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کتابخانه تخصصی تعزیه در بندرعباس راه اندازی می‌شود

هرمزگان- با آغاز همکاری انجمن تعزیه هرمزگان و امور کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه تخصصی تعزیه و دبیرخانه کنگره ملی قضایی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، هادی عرب رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بندرعباس در دیدار اعضای انجمن تعزیه هرمزگان با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: با توجه به قدمت دیرینه تعزیه خوانی در هرمزگان و نیاز به ایجاد کتابخانه با منابع تخصصی مربوط به تعزیه خوانی و عزاداری در استان بر آن شدیم تا با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی با اختصاص ساختمانی به منظور احداث کتابخانه اقدام کنیم تا منشا خیر و برکت و حفظ این سنت دیرینه و ارزشمند شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در استان به منظور تاسیس کتابخانه می‌تواند گام موثری در افزایش سرانه فیزیکی و دسترسی بیشتر مردم به کتابخانه‌های عمومی داشته باشد.

وی افزود: دغدغه فرهنگی در بین گروه‌های مردمی بسیار ارزشمند است و تاسیس کتابخانه عمومی که دارای بخش تخصصی نسخ تعزیه در شهر محبان حضرت عباس (ع) باشد، مایه مباهات است.

محمدی در ادامه بیان داشت: با همکاری انجمن تعزیه هرمزگان، دبیرخانه کنگره ملی حسینعلی قضایی یکی از برجسته ترین نسخ نویسان تعزیه هرمزگانی که آثار او همچنان در سراسر کشور استفاده می شود در بندرعباس راه اندازی خواهد شد.

در این دیدار و آغاز همکاری دوجانبه انجمن تعزیه هرمزگان و امور کتابخانه‌های عمومی، مقرر شد انجمن تعزیه استان یک باب ساختمان به متراژ ۵۰۰ مترمربع برای ایجاد کتابخانه عمومی به نهاد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان اهدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها