شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
چاپ دوم «آسمان گریست» بعد از 38 سال به بازار کتاب آمد

کتاب «آسمان گریست» که در اواخر سال گذشته در لندن منتشر شد؛ یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون درباره فاجعه لبنان و فاجعه ملت فلسطین که همچنان برای بازپس گرفتن حقوق از دست رفته خود پیگیرانه ستیز می‌کند، به رشته تحریر کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چاپ دوم کتاب «آسمان گریست» با عنوان فرعی کشتارهای اسرائیل از دیدگاه ناظران عینی به قلم تونی کلیفتون با ترجمه کاظم چایچیان از سوی انتشارات امیرکبیر به بازار کتاب آمد. اصل کتاب حاضر نوشته روزنامه‌نگاری انگلیسی است و در لندن منتشر شده و گواهی است بر ارتکاب جنایات فاجعه‌بار و تلخ صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان. مردمی که همچنان برای بازپس گرفتن حقوق از دست رفتة خود پیگیرانه ستیز می‌کنند. در حقیقت این اثر سندی است که رژیم اشغالگر اسزائیل را محکوم می‌کند و لکة ننگ بر پیشانی آن می‌زند. به عبارتی دیگر پیام حق و حقیقت است به وجدان غرب.

در پیشگفتار مترجم آمده است: کتابی که در پیش رو دارید گواهی است بر یک فاجعه؛ گواهی است بر ارتکاب دلخراش‌ترین جنایات علیه یکی از ملل مستضعف جهان؛ گواهی است بر یک حقیقت تلخ، ولی واقعی. این کتاب که در اواخر سال گذشته در لندن منتشر شد؛ یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون درباره فاجعه لبنان و فاجعه ملت فلسطین که همچنان برای بازپس گرفتن حقوق از دست رفته خود پیگیرانه ستیز می‌کند، به رشته تحریر کشیده شده است.

کشتارهایی که اسرائیل در حق دو ملت لبنان و فلسطین مرتکب شد وحشیانه‌تر از آن است که در فکر آدمی بگنجد؛ عملی بود خارج از هر قانون بشری و عرف انسانی؛ گناهی است نابخشودنی در درگاه خداوند که سرانجام غضب پروردگار را بر بنی‌اسرائیل فرو خواهد آورد؛ جنایتی است آشکار که باعث می‌شود تا هر انسانی از خود بپرسد آخر این اسرائیلی‌ها از کدام خلقت و نژاد هستند.

این خلاصه‌ای است از کتابی که نویسنده‌اش برای نشان دادن عظمت فاجعه‌ای که به دست صهیونیست‌ها بر دو ملت لبنان و فلسطین وارد آمد، آن را خدا گریست نامید، ولی ما نام آسمان گریست را بر آن می‌گذاریم.

«تونی کلیفتون» مولف کتاب آسمان گریست روزنامه‌نگاری است انگلیسی که شایستگی زیادی در حرفه مطبوعاتی از خود نشان داده است. اولین فعالیت مطبوعاتی- نظامی خود را در نیجر آغاز کرد و رخدادهای جنگ بیافرا را گزارش داد. از سال ۱۹۷۰ بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مطبوعاتی خود را در مناطق عملیات نظامی گذرانده است. اوج این فعالیت‌ها و ماموریت‌ها در سال ۱۹۷۱ و به هنگام جنگ داخلی بنگلادش و محاصره «داکا» جلوه کرد. به دنبال آن، گزارش‌هایی از رویدادهای مشابه و متعدد دیگری تهیه کرد: محاصره پنوم‌پن، سایگون و بالاخره بیروت.

چاپ دوم کتاب «آسمان گریست» با عنوان فرعی کشتارهای اسرائیل از دیدگاه ناظران عینی به قلم تونی کلیفتون با ترجمه کاظم چایچیان در ۱۳۱ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه از سوی انتشارات امیرکبیر به بازار کتاب آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها