شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کتاب «امین شعر انقلاب؛ تأملی در آفاق ادبی و شاعرانگی آیت‌الله خامنه‎‌ای» منتشر شد

بوشهر - کتاب «امین شعر انقلاب؛ تأملی در آفاق ادبی و شاعرانگی آیت‌الله خامنه‎‌ای» به کوشش محمدحسین انصاری‌نژاد، شاعر و پژوهشگر جنوبی به همت انتشارات «صریر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این کتاب که در ۲۷۴ صفحه منتشر شده است، نخستین اثری است که تااین لحظه درباره ساحت ادبی و شاعرانگی رهبر معظم انقلاب و نقش شگفت ایشان در هدایت شعرانقلاب به رشتۀ تحریر درآمده است.

کتاب «امین شعر انقلاب؛ تأملی در آفاق ادبی و شاعرانگی آیت‌الله خامنه‎‌ای» با کوشش محمدحسین انصاری‌نژاد، شاعر دشتستانی و با گفتاری از غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدرضا سنگری، علیرضا قزوه و… و بیان دیدگاه‌ها و خاطره‌هایی شورانگیز و خواندنی، به ترسیم آفاق ادبی و شاعرانگی‌های امین شعر انقلاب، مقام معظم رهبری حفظه‌الله پرداخته است.

آیت‌الله اعرافی تقریظی نیز بر این کتاب نوشته است. سرفصل‌های این کتاب شامل امین شعر انقلاب از نگاه شاعران، تاملی در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با شاعران، جستاری در باب تعهد در شعر از منظر رهبری، بزرگ‌ترین اتفاق ادبی بعد از انقلاب، کارکردهای دیدار رهبری با شاعران، خاطرات دیدار شاعران با مقام معظم رهبری، بایدهای شعر خوب، آسیب‌شناسی شعر انقلاب، انجمن‌های ادبی از منظر رهبری، امین شعر انقلاب در سروده‌های شاعران، سبک هندی در آیینه امین و اشعار مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایبنا؛ محمدحسین انصاری‌نژاد یکم مهر ۱۳۵۵ در برازجان استان بوشهر متولد شده است. او پس از اخذ دیپلم، در حوزۀ علمیۀ شیراز و قم به تحصیل پرداخت و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ادامه داد. انصاری‌نژاد سرودن را از ۱۳ سالگی آغاز کرده است و هم‌اکنون به‌عنوان شاعری پرکار شناخته می‌شود. انصاری‌نژاد دارای گواهینامۀ درجه یک هنری معادل دکتری است و همایش‌هایی برای تجلیل از او برگزار شده است.

این شاعر، منتقد و پژوهشگر در نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فعالیت داشته و هم‌اینک معاونت بخش ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان فارس را بر عهده دارد. از آثار او می‌توان به «سواحل بی‌تاب»، «روی شانۀ اروند»، «شمس‌الشّرف» و «از سمت سناباد» اشاره کرد.

انصاری‌نژاد افتخار چهار بار شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب را داشته است که آخرین آن امسال نوروز ۱۴۰۲ بود و تقدیر به عنوان شاعر انقلاب با پیام رهبر معظم انقلاب تنها گوشه‌ای از افتخارات این شاعر بوشهری است. در آیین نکوداشت این شاعر که سال ۱۴۰۰ برگزار شد، رهبر انقلاب در پیامی فرمود: «آقای انصاری‌نژاد خوب شعر می‌گوید، بسیار خوب شعر می‌گوید و در آینده قابلیت بهتر شدن را دارد.»

پیش‌تر نیز مقام معظم رهبری چندین بار شعر وی را مورد تحسین قرار داده بودند که از جمله آنها زمانی است که در دیداری به محمدمهدی عبداللهی از شاعران کشورمان، فرموده بودند: «حال ایشان چطور است، من آقای انصاری‌نژاد را خوب می‌شناسم و کارهای ایشان بسیار خوب است، به ایشان سلام بنده را برسانید.»

محمدحسین انصاری‌نژاد در حال حاضر دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها