یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کتاب «فُرسان ۲» در کتابخانه مرکزی ایلام رونمایی شد

ایلام- کتاب «فُرسان۲» با حضور جمعی از نویسندگان، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان به آثار دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی ایلام رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با حضور جمعی از نویسندگان، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان به آثار دفاع مقدس، از کتاب «فرسان ۲» اثر بتول میرزایی، در کتابخانه مرکزی ایلام، رونمایی شد.

در این آئین که رئیس و کتابداران کتابخانه مرکزی و همچنین جمعی از مسئولین اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند، میرزایی، نویسنده کتاب ضمن روند تهیه و تدوین کتاب، معرفی برهه‌ای حساس از تاریخ دوران دفاع مقدس را مهمترین انگیزه تدوین و نشر کتاب فرسان ۲، بیان کرد.

وی در این اثر به تشریح و تدوین دوره‌ای مهم از تاریخ دفاع مقدس پرداخته است که درآن گروه جنایتکار فرسان که در اصطلاح محلی در جبهه میانی واقع در استان ایلام معروف به «گوش‌بُرها» می گفتند و متشکل از عوامل ضد انقلاب بودند که در فاصله سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ بیشترین اقدامات ایذایی را علیه رزمندگان و مردم محلی را انجام دادند و اوج فعالیت آن‌ها در این فاصله زمانی بود.

این اثر به همت بتول میرزایی، پژوهشگر و محقق ادبیات پایداری و از کارشناسان تهیه و تدوین آثار مکتوب دوران دفاع مقدس و در حوزه تاریخ شفاهی از سوی انتشارات قلاویزان منتشر شده است.

به گزارش ایبنا؛ بتول میرزایی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات شفاهی دفاع مقدرس، متولد ۱۳۶۳ در آبدانان و دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی در مقطع فوق لیسانس و مدیر مشارکت زنان در دفاع مقدس و مشاور اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام و تاکنون نزدیک به ۶۵ اثر در حوزه دفاع مقدس در قالب‌های پژوهش و ویرایش ادبی تالیف و منتشر کرده است.

گردآوری و انتشار خاطرات مادران و همسران شهدا، مصاحبه با راویان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از تلاش‌های او در زمینه ادبیات دفاع مقدس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها