یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده کیومرث مرادی‌مهر شاعر فقید دیدار کرد

ایلام-معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به استان ایلام با خانواده زنده‌یاد کیومرت مرادی‌مهر شاعر فقید دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، محمود اسلامی، به همراه مهدی رمضانی چابک مدیرکل اموراستان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار دهلران، مدیرکل و معاونان و مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده زنده‌یاد کیومرث مرادی‌مهر دیدار و از آنان دلجویی کرد.

زنده‌یاد استاد کیومرث مرادی‌مهر شاعر و هنرمند دهلرانی و از رؤسای سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران است که مرداد سال جاری دار فانی را وداع گفت. در این دیدار از سوی محمود اسلامی ضمن تسلیت به خانواده زنده یاد مرادی‌مهر، پیشنهاد داد که سالن آمفی تئاتر شهرستان دهلران به نام زنده‌یاد کیومرث مرادی مهر نامگذاری شود.

پایان بخش سفر محمود اسلامی به استان ایلام، ادای احترام و حضور در مزار زنده یاد عادل آذر و زنده یاد کیومرث مرادی‌مهر بود.

به گزارش ایبنا؛ کیومرث مرادی، شاعر نام‌آشنا و خوش‌ذوق اهل دهلران، صبح روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در بیمارستانی در اهواز پس از تحمل درد و رنج فراوان ناشی از بیماری به ملکوت اعلی پیوست.

وی متولد دهلران و از طایفه «دشتی» بود و در حوزه‌های اجتماعی و دفاع مقدس صاحب آثار درخشانی در دو زبان فارسی و کردی و در زمینه ادبیات شعری این شهرستان و استان، فعال و پرتلاش بود. مجموعه شعر «از دفتر آسمان» تنها اثر این شاعر بود که در سال ۱۳۹۰ به همت حوزه هنری استان ایلام، منتشر شده بود. مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، داوری جشنواره مختلف شعر، کسب مقام‌های متعدد در جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی و از تلاش‌ها و توفیق‌های نامبرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها