شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
برگزاری اردوی کشوری فیلمنامه‌نویسی در همدان

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی به میزبانی انجمن سینمای جوانان دفتر همدان در حال برگزاری است.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان اظهار کرد: اولین اردوی فیلم‌نامه‌نویسی با حضور ۷۰ فیلم‌نامه‌نویس از دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر کشور به مدت هفت روز از ۱۰ آذرماه به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اردوی تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی فیلم کوتاه، با محوریت هفت ژانر جنگی - دفاع مقدس، کمدی، ملودرام، وحشت، علمی - تخیلی، فانتزی و جنایی - پلیسی برگزاری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: در این اردو که به صورت ملی برگزار خواهد شد هنرجویان و فیلم‌سازانی از شهرهای مختلف کشور حضور دارند.

وی تصریح کرد: در نخستین اردوی فیلمنامه‌نویسی سینمای جوان، فیلم‌نامه‌نویسان شرکت‌کننده، در ۱۰ گروه هفت نفره دسته‌بندی می‌شوند و استادهای دوره، هنرجویان شرکت‌کننده را به شکل کارگاهی هدایت می‌کنند تا ایده‌ها و طرح‌های آنها مورد بررسی قرار گرفته و به فیلمنامه کوتاه تبدیل شوند.

ویژه با بیان اینکه خروجی هر گروه دو فیلم‌نامه در ژانر مورد نظر خواهد بود اظهار کرد: ۲۰ فیلم‌نامه نگارش و تکمیل شده در این اردو در طول سال و در اردوهای فیلمسازی ساخته خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآور شد: فیلمنامه‌نویسان مدعو، بورسیه آموزشی سینمای جوان بوده و بابت این کارگاه هیچ‌گونه هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها