پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
قران کریم زمینه‌ساز پالایش و تسویه روحی است

خراسان شمالی- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: قرآن کریم با پالایش و تسویه روحی زمینه ساز زیستی سالم برای زندگی انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، علی سلاجقه عصر پنجشنبه در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد بیان کرد: قرآن کریم با هدف رفع تمام آلایندگی‌ها و ایجاد محیط زیستی سالم از لحاظ مادی و معنوی نازل شده است.

وی افزود: مسائل محیط زیست اکنون مسائل روز دنیا است و قرآن سند نهایی مشتمل بر کلیدواژه‌هایی از طبیعت است که از مجموع آن‌ها می‌توان به قواعد اخلاقی و حقوقی مورد نظر قرآن در زمینه محیط زیست طبیعی و انسانی دست یافت.

رئیس سازمان حفاظت با بیان اینکه آیات قرآن کریم با ریل‌گذاری، زمینه یک زندگی سعادتمندانه را فراهم می‌کند، افزود: برای رسیدن به سعادت و توسعه پایدار هنوز ناشناخته‌های فراوانی در این کلام وحی وجود دارد که باید با بصیرت و تدبیر کشف شود.

سلاجقه تاکید کرد: قرآن کریم این معجزه الهی به عنوان یک دستورالعمل نهایی و فصل الخطاب در همه زمینه دارای قواعد و قوانین دقیقی است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی افتخار میزبانی از چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را دارد و با برگزاری این رویداد این استان به عنوان مروج کلام وحی، نقش والایی در ترویج قرآن دارد.

سلاجقه گفت: زندگی نیک و سعادتمند بشر به محیط زیستی سالم و تمیز بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط