پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

خراسان شمالی- در آستانه آغاز چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان شمالی، مسئولان معتقدند که این مسابقات ظرفیت‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف ازجمله شناسایی چهره‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت قرآن کریم در حل مسائل حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... ایجاد می‌کند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - اکرم عباسی: بسیاری از مسئولان عالی رتبه حوزه قرآن در سراسر ایران خود را آماده حضور فیزیکی و غیر فیزیکی در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی استان خراسان شمالی در شهر بجنورد نموده‌اند.

مدیران کل اوقاف استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، البرز و ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران هر کدام به نحوی به تشریح این مسابقات در استان خراسان شمالی پرداختند.

معرفی و شناسایی چهره‌های قرآنی و بهره گیری از حضور نخبگان دستاورد مهم مسابقات ملی قرآن

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردها و نتایج برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی و شناسایی چهره‌های قرآنی و حضور نخبگان این عرصه است.

فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

وی با اشاره بر ایجاد انگیزه در میان علاقه‌مندان، پیچیدن عطر قرآن در نقاط برگزاری و فرصت بهره‌مندی فعالان قرآنی استان تاکید کرد: استفاده از تجارب در کنار آشنایی با شیوه‌های اجرایی و رموز موفقیت و رشد فعالان این حوزه را به عنوان دستاوردهای مهم این رویداد اثربخش یاد کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه ایجاد شور و هیجان و انگیزه در دل جوانان و نوجوانان وظیفه متولیان قرآنی را سنگین می‌کند افزود: اشتیاق ایجاد شده را می‌توان به منزله یک فرصت برای کسب رهاوردهای بهتر در حوزه های قرآنی استفاده کرد.

وی در پایان برگزاری مسابقات قرآنی را نوعی ترویج عمل به مفاهیم قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی برشمرد.

بهره‌برداری از قرآن‌کریم در حوزه‌ها و مسائل اجتماعی، تبلیغی و فرهنگی، اقتصادی

حجت‌الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف‌وامور خیریه استان البرز گفت: مسئولان استان خراسان شمالی باید از برگزاری مسابقات قرآن کریم در این منطقه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات در استان‌ها برکات خوبی به دنبال خواهند داشت، تاکید کرد: برگزارکنندگان به معرفی ظرفیت‌های موجود و بهره‌مندی علاقه‌مندان از حضور قاریان برجسته در این رویداد را در قالب کلاس درس اشاره کرد.

فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

حجت‌الاسلام دشتکی اظهار کرد: هر اندازه مسابقات را تخصصی‌تر برگزار شود هم عمق نهادینه شدن فرهنگ قرآن در جامعه بیشتر و هم علاقه‌مندی افراد برای فعالیت در این عرصه افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از محافل و مجالس و مسابقات در طول سال‌های متمادی صورت گرفته است که این امر نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم و اثرگذاری آن است و برای بسط و گسترش این حوزه مردم و مسئولان باید در کنار هم تعامل، تبادل، هم‌افزایی و مشارکت داشته باشند.

ضرورت وقف قرآنی برگزاری رویدادهای عظیم قرآنی است

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: یکی از بزرگترین اتفاقات برگزاری این مسابقات در حین و بعد آن ضرورت نهادینه کردن وقف‌های قرآنی است.

وی مطرح کرد: فرصت حضور فعالان قرآنی را ارزشمند و مغتنم دانسته و باید برنامه ریزی هایی درکنار برگزاری مسابقات از جمله برگزاری محافل قرآنی در مدارس و دانشگاه‌ها و… صورت پذیرد.

فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

حجت‌الاسلام بلک شرکت در مسابقات ملی قرآن کریم را تجربه خوبی برای شرکت کنندگان دانست و گفت: لازم است تا متولیان به معرفی استعدادهای خود بپردازند و به برگزاری صرف رویداد بسنده نکنند.

وی تصریح کرد: تربیت نیروهای قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات شهرستانی و استانی از جمله راه‌هایی است که می‌توان اقبال جوانان را به این مهم بیش از بیش فزونی بخشید.

لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه با برگزاری محافل قرآنی

حجت‌الاسلام حسن امیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری نیز بیان کرد: ضرورت برگزاری محافل و جلسات قرآنی در شهرها و استان‌های مختلف کشور باعث تحقق و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری بزرگترین رویدادهای گوناگون در استان‌های مختلف نیازمند نگاه و توجه بیش از پیش مسئولان کشور را میطلبد.

فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

حجت‌الاسلام امیدی حضور چهره‌های قرآنی را مایه خیر و برکت در استان برگزار کننده دانست و گفت: برگزاری این رویداد سبب می‌شود تا مردم به این رویداد توجه و مسئولان پای کار آمده و فضای قرآنی هم اکنون در خراسان شمالی حاکم شود.

حجت‌الاسلام امیدی مطرح کرد: با توجه به جذابیت شبکه‌های مجازی، افزایش زرق و برق مادیات، ویترین‌های زیبا و وجود ابزارهای متنوع گناه اظهار داشت: نیاز است تا ابزارهای معنوی و قرآنی را افزایش دهیم که یکی از راه های آن، تکثر برگزاری مسابقات و محافل قرآن است تا توازن در جامعه رعایت شود.

ترویج فعالیت‌های قرآنی و ایجاد انگیزه در فعالان قرآنی با انتخاب مسیر درست ممکن می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار کرد: برپایی مسابقات قرآن در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، که با ترویج فرهنگ قرآنی و با ایجاد انگیزه در فعالان قرانی و انتخاب مسیر درست میسر خواهد شد.

وی با تقدیر از مسئولان استان خراسان شمالی گفت: طی تماسی با مسئولان استان و گزارش مقام عالی دولت در استان، هم‌اکنون همه مدیران، فعالان قرآنی و مردم دست به دست هم داده‌اند تا این برنامه با حضور موثری و پرشور قاریان، داوران و متسابقین برگزار شود.

فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم یکی از بزرگترین رویدادهای ملی این حوزه است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های جانبی بسیار خوبی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در نقاط شهری و روستایی خراسان‌شمالی برای قرائت و محافل قرآنی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته همه اقدامات به صورت متمرکز و فشرده در تهران بود اما طی سال‌های اخیر با وجود میهمانان متعدد میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم در دوره‌های مختلف به استان‌ها واگذار شده است.

حساسیت و دقت لازم در برگزاری کلیدی‌ترین برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مسابقات قرآن کریم است لازم است بیش از پیش دقت و حساسیت کافی در برگزاری آغاز تا پایان آن صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: برگزاری این دوره از مسابقات در استان خراسان شمالی و سفر فعالان قرآنی از ۳۰ استان کشور به این استان و منطقه سبب آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این خطه از سرزمینمان می‌شود.

فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

حجت‌الاسلام خاکباز تصریح کرد: همه شرکت‌کنندگان و متسابقین در این دوره از مسابقات و رقابت‌های ملی بدون شک برگزیده خواهند بود چرا که دستاورد سفر آنان به منظور توسعه قرآن، آشنایی با اصحاب و نخبگان قرآنی خواهد بود.

وی تاکید کرد: برگزاری این مسابقات از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی باعث توجه همگان بر فعالان قرآنی و برگزاری این مهم، متمرکز می‌شود و ناخودآگاه تاثیر فرهنگی بسزایی در جامعه به جای می‌گذارد.

برپایی مسابقات در استان‌های مختلف ایجاد ظرفیت‌های مهم قرآنی را بدنبال دارد

حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان‌وبلوچستان گفت: قرار نیست همواره مسابقات و رقابت‌های مهم ملی در پایتخت ایران متمرکز باشد، برگزاری مسابقات در استان‌های مختلف کشور نیز باعث رشد و شکوفایی و ایجاد فضای رقابتی در بین دیگر استان‌ها است.

مومنی مقدم بیان کرد: میزبانی استان خراسان شمالی در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای این استان است تا بتواند ظرفیت‌های مهم خود را نشان دهد.

فرصت شناسایی چهره‌ها در مسابقات قرآن کریم/ لزوم استفاده از قرآن‌کریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی

وی مطرح کرد: برپایی این مسابقات همه افراد با سلایق مختلف را تحت تاثیر کلام الهی قرار میدهد و با توجه به هجمه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که دشمنان برای گمراهی جوانان ایجاد می‌کنند چه بهتر از اینکه که فضای روح بخش قران را در نقاط مختلف کشور توسعه دهیم.

مومنی مقدم تاکید کرد: تنها راه برخورد و از بین بردن آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت قرآن کریم است که قطعاً برپایی این مسابقات، نه تنها در استان خراسان شمالی، بلکه در جای جای کشور با حضور نخبگان قرآنی و تلاوت کلام وحی تاثیرات مثبت بسیار زیادی را خواهد داشت.

به گزارش ایبنا، چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی استان خراسان شمالی از نهم آذرماه تا هجدهم همین ماه در سال جاری برگزار خواهد شد که ۳۰ استان کشور در این مسابقات حضور فعال خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط