دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
بجنورد میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم/  برگزاری محافل متعدد قرانی در شهرستان‌های خراسان شمالی

خراسان شمالی- چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از نهم تا هجدهم آذرماه سال جاری در استان خراسان شمالی به پایتختی بجنورد برگزار خواهد شد. نمایندگان عالی رتبه ولی فقیه در استان خراسان شمالی همگی متحد و همدل برای برگزاری این مسابقات از آمادگی 100 درصدی استان خبر دادند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن ها از نهم تا هجدهم ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل (حفظ کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

نمایندگان ولی فقیه در بجنورد و شهرستان‌های استان خراسان شمالی هر کدام در مورد چگونگی برگزاری مسابقات ملی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به گفت‌وگو پرداختند.

حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در شهرستان بجنورد گفت: برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور در استان خراسان شمالی یک رویداد فرهنگی بسیار مهم و ارزشمند است که از همه فعالان و مدیران بخش صنعت درخواست داریم که در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات تلاش کنند.

بجنورد میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم/  برگزاری محافل متعدد قرانی در شهرستان‌های خراسان شمالی

وی بیان کرد: رویداد مهمی همچون مسابقات ملی قرآن کریم در بجنورد آبروی استان خراسان شمالی خواهد بود که باید تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها نقش موثری در برگزاری آن داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: متاسفانه استان خراسان شمالی در زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله هوایی و ریلی برای رفت‌وآمد مسئولان کشوری ضعیف است که نیازمند توجه بیشتر دست‌اندرکاران در این حوزه است.

وی افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات ملی کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته پشتیبانی، کمیته فرهنگی، کمیته حراست، کمیته تبلیغات و فناوری شکل گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام نوری تاکید کرد: سازمان‌ها و صنایع در بخش‌های مختلفی از جمله هزینه‌های اسکان و پذیرایی و تبلیغات که با کمبود بودجه مواجه هستیم مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

برگزاری ۶ محفل قرآنی در مساجد شهرستان اسفراین

حجت‌الاسلام محمد موسوی امام جمعه شهرستان اسفراین مطرح کرد: پیش از برگزاری مسابقات قرآن کریم ۶ محفل قرآنی در مراکز و مساجد شهرستان اسفراین و بام‌وصفی‌آباد برگزار خواهد شد.

بجنورد میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم/  برگزاری محافل متعدد قرانی در شهرستان‌های خراسان شمالی

وی اظهار کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خراسان شمالی باید زمینه بهره‌برداری را برای تمامی اقشار استان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: فعالان قرآنی و علاقمندان به این کتاب آسمانی استقبال خوبی تاکنون از محافل قرآنی داشته‌اند.

امام جمعه شهرستان اسفراین تصریح کرد: مسئولان شهرستان اسفراین نیز در کنار دیگر دست‌اندرکاران این مسابقات با هم‌افزایی و مشارکت در تلاش هستند تا بتوانند میزبان خوبی برای این رویداد فرهنگی و مذهبی باشند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه قرآن کریم راه تربیت حقیقی انسان‌ها را مشخص نموده است؛ گفت: زندگی بر مبنای آموزه‌های دینی و قرآنی تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه باید در فراگیری و وکاربرد آیات قرآن تلاش کنیم؛ تاکید کرد: برگزاری رویدادهای مهمی همچون مسابقات قرآن کریم در راستای این تلاش خواهد بود.

امام جمعه شهرستان اسفراین مطرح کرد: باید با برگزاری مسابقات قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن و برنامه‌های فرهنگی زمینه نزدیک شدن افراد را به آموزه‌های دینی و قرآنی بیشتر فراهم کنیم.

ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی در رویداد عظیم فرهنگی و مذهبی مسابقات قرآن کریم

حجت‌الاسلام محمد جواد شریعتی‌نژاد امام جمعه آشخانه اظهار کرد: همراهی و همگام بودن دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان ضرورتی انکارناپذیر در جهت هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن کریم است.

وی افزود: همه‌ی دست‌اندرکاران این حرکت عظیم فرهنگی و مذهبی در راستای مسائل مادی و معنوی برای ارتقای فکری و قرآنی جامعه باید از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد تاکید کرد: آحاد مردم با حضور پرشور در محافل قرآنی یاری بخش مسئولان برگزاری این رویداد باشند چرا که این محافل بدون حضور مردم نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم این مسابقات آشنایی عموم جامعه با فرهنگ قرآن است که در زمان برگزاری چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری در محضر قرآن حاضرباشند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه قرآن بیانگر دردها و درمان‌هاست و فاصله گرفتن از آن یکی از دردهای امروز جامعه ماست، گفت: برگزاری این مسابقات بستر مناسبی برای بهره‌گیری جامعه به سوی معنویت و اخلاق‌گرایی است و امروزه این کتاب شفا بخش جامعه امروز است.

وی تاکید کرد: این رویداد عظیم ملی دستاوردهایی در سه حوزه علمی، فرهنگی و معنوی خواهد داشت.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی منشأ برکات فراوان است

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه شهرستان شیروان بیان کرد: برگزاری چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی قطعاً منشأ خیر و برکات فراوانی خواهد بود.

بجنورد میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم/  برگزاری محافل متعدد قرانی در شهرستان‌های خراسان شمالی

وی گفت: همه فعالان قرآنی و علاقمندان و مردم ولایت مدار شیروان با حضور در برنامه‌های این رویداد فرهنگی مذهبی بر شکوه این برنامه و بر معنویت خود بیفزایند.

حجت‌الاسلام تکمیلی اظهار کرد: برگزاری مهم و عظیم مسابقات قرآن کریم رویدادی ارزشمند است که از بین تمامی استان‌ها نصیب خراسان شمالی شده است.

فعالان قرآنی برای ارتقای دانش خود از این فرصت ارزشمند استفاده کنند

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور امام جمعه موقت بجنورد گفت: قاریان، اساتید برجسته و مجرب و مربیان قرآنی درجه یک کشور در استان حضور خواهند یافت که حضور آنان یک غنیمت و فرصت است که از مراکز فرهنگی می‌خواهیم در راستای آموزش و ارتقای مربیان استفاده کنند.

وی بر رونق گردشگری فرهنگی دراستان نیز تاکید کرد و افزود: دست‌اندرکاران در حاشیه برگزاری مسابقات قرانی باید مکان‌های گردشگری فرهنگی و دینی استان را به شرکت‌کنندگان و همچنین کشور معرفی کنیم.

بجنورد میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم/  برگزاری محافل متعدد قرانی در شهرستان‌های خراسان شمالی

امام جمعه موقت بجنورد همچنین بر ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان قرآنی استان تاکید کرد و گفت: آمار دقیقی در این خصوص نداریم که دستگاه‌ها مرتبط در این حوزه باید اقدام کنند.

وی تاکید کرد: رویداد مسابقات سراسری قرآن کریم باعث رونق گفتمان قرآنی در خراسان شمالی خواهد شد.

به گزارش (ایبنا)، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای اولین بار به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود. ۶۷۰ نفر شرکت کننده شامل نفرات برتر راه یافته به مرحله کشوری از ۳۱ استان در رشته های آوایی، معارفی و نغماتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می پردازند. حدود یک هزار مهمان با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان شمالی خواهند بود و تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی این افراد اندیشیده شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد روانگرد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    مسابقه خوبی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها