پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
استان خراسان شمالی میزبان ۶۷۰ شرکت‌کننده ممتاز کشوری است

خراسان شمالی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی میزبان بیش از ۶۷۰ حافظ و قاری قرآن در بخش‌های گوناگون مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عصر پنجشنبه حجت‌الاسلام عظیم آسوده در آیین افتتاحیه چهل‌وششمین مسابقات قرآن کریم در بجنورد بیان کرد: این دوره از مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه برگزار می شود.

حجت‌الاسلام آسوده مطرح کرد: حدود هزار مهمان با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان شمالی خواهند بود و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات انجام شده است.

وی تصریح کرد: برکت برگزاری این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در زمینه‌هایی مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی به طور شفاف برای خراسان شمالی خواهد بود.

حجت‌الاسلام آسوده تاکید کرد: بیش از ۷۰ محفل قرآنی در سرتاسر استان خراسان شمالی آغاز و در روزهای آینده ادامه خواهد شد.

وی گفت: این دوره از مسابقات را ۵۰ داور برگزیده کشوری داوری خواهند کرد که ۲۳ داور خواهر و ۲۷ داور برادر در این مسابقات حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان دستاوردهای مختلف این رویداد ملی مذهبی مطرح کرد: برای اولین بار ۱۱ شرکت کننده از استان خراسان شمالی در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم حضور دارند

وی گفت: استان خراسان شمالی با داشتن بیش از سه هزار شهید و همچنین داشتن یک شهرستان به نام دارالقرآن یکی از استان‌های قرآنی کشور است.

استان خراسان شمالی میزبان ۶۷۰ شرکت‌کننده ممتاز کشوری است

حجت‌الاسلام آسوده اظهار کرد: جشنواره‌های قرآنی بسترساز جوامع سالم و فرصتی مناسب برای تربیت جوانان و نوجوانان است.

دبیر برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان کرد: بدلیل آسایش شرکت‌کنندگان در زمان رقابت‌ها محل اسکان و محل برگزاری مسابقات در نزدیکی یکدیگر قرار دارد.

وی در پایان گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر بجنورد و به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط