سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
بیرجند ظرفیت‌های خوبی در حوزه نویسندگی دارد

خراسان جنوبی– نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نویسندگی در شهرستان بیرجند وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، تیمور آقا محمدی صبح سه‌شنبه در کارگاه تخصصی داستان حماسی که به همت حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: بیرجند زادگاه داستان‌نویسان بزرگی چون محمد حسن شهسواری است که داستان‌ها و رمان‌های متعددی را به رشته تحریر درآورده است.

وی با اشاره به استعدادهای برجسته‌ای در زمینه نویسندگی در این منطقه، افزود: ایجاد یک پاتوق ادبی و استمرار آن برای روشن نگاه داشتن چراغ داستان‌نویسی در بیرجند، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

آقا محمدی به ویژگی‌های داستان های حماسی پرداخت و یادآور شد: با بازگشت به ۵ تا ۶ هزار سال قبل می‌توان به وجود مفاهیم و نمادها در تاریخ پی برد و داشتن روایت داستانی، وجود قهرمان و انجام اعمال قهرمانانه دارای منافع جمعی از ویژگی‌های داستان حماسی است که نویسندگان جوان باید به آن توجه داشته باشند.

آقا محمدی با اشاره به گروه‌های داستان نویسی، داستان خوانی و نقد داستان در بیرجند، اذعان داشت: چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خراسان رضوی برگزار می‌شود که برای شرکت در این جشنواره در دو بخش رمان و داستان کوتاه تا پایان ماه فرصت حضور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها