یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
رمان «پری‌چهر» در اردبیل رونمایی شد

اردبیل- در آیین گرامیداشت هفته کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، از کتاب «پری‌چهر» نوشته داریوش علومی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردیبل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه کتاب‌خوانی و توجه به امر مطالعه، یکی از شاخص‌های مهم در توسعه فرهنگی کشور است، اظهار کرد: کتاب، زبان گویای تمدن بشر و وسیله انتقال دانش از عصرها و ملت‌های مختلف است که کسب این اطلاعات مفید از طریقه مطالعه، سبب توسعه فرهنگی و پیشرفت کشور می‌شود.

ملیحه ملک‌زاده فرد افزود: در دین مبین اسلام مطالعه مورد تأکید معصومین (ع) بوده و قرآن کریم که معجزه پیامبر اکرم (ص) است، پیام الهی را در قالب کتاب بر مردم ابلاغ کرده و احادیث و روایت‌های زیادی از ائمه معصومین نیز در امر نگارش و مطالعه کتاب نقل‌شده است.

وی اهتمام به کتابخوانی را از نیازهای ضروری زندگی دانست و بیان کرد: مطالعه تأمین‌کننده غذای ذهن و روح انسان است که در رشد و پرورش استعدادها نقش اساسی دارد و بر همین اساس باید رفتار عادت به مطالعه را از سنین کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با تأمین کتاب‌های مختلف و با ارائه فعالیت‌های کتاب محور سعی در ترویج و توسعه این فرهنگ دارد و امسال با اجرای طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در استان، شاهد ورود بیش از ۱۱ هزار جلد کتاب به قفسه‌های مراکز کانون بودیم.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون و نویسنده کتاب پری‌چهر نیز در این مراسم عنوان کرد: رمان پری‌چهر روایت بانویی از اردبیل است که با وقوع حوادثی در صدر اسلام، به دین حق می گراید.

به گفته این نویسنده این کتاب شامل بخشی از یک رمان بلند است که داستان سه نسل از یک خانواده را روایت می‌کند که به عباس بذایی ختم می‌شود، مردی که در کوفه به حمایت از حضرت مسلم بن عقیل برخاست و در راه حق شهید شد.

در این مراسم ضمن اجرای نمایش طنز، پخش کلیپ، اجرای مسابقه و قصه‌گویی از کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان عضو مراکز کانون استان اردبیل تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها