جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
برنامه‌های ابتکاری برای ترویج مطالعه اجرا شود

سمنان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: برای ترویج مطالعه و بهره‌گیری از این ظرفیت طلایی باید از برنامه‌های ابتکاری بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی، ضمن اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، تاکید کرد: مسئولان استانی با برنامه ریزی از این ظرفیت طلایی بهره‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت اجرای برنامه های فرهنگی به نحو احسن است، افزود: یکی از تاکیدات ما این است که تمام نقاط کشور از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه رویدادهایی که سبب مشارکت آحاد مردم در کنشگری فرهنگی شود، در زمره اولویت‌های وزارتخانه است، گفت: مقوله حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی، جبهه فرهنگی انقلاب، جبهه مردمی و … به عنوان کنشگران اصلی حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شوند و ما در دولت و حاکمیت وظیفه نظارت، حمایت و تسهیل‌گری از آنان را داریم.

اسماعیلی بیان کرد: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب هم محصول حضور موثر گروه‌های مردمی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه است.

وی افزود: در همه بخش‌های فرهنگی کشورمان امروز عزم جدی را شاهد هستیم و رئیس جمهور نیز بیشترین وقت را صرف برای گیری‌های کلان منطبق بر رویکردهای فرهنگی می کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه خوشبختانه دوره پر رونقی را در همه بخش های فرهنگی کشورمان شاهد هستیم، گفت: در حوزه‌های نمایشی، کتاب و مطالعه، زیرساخت‌ها و … اقدامات خوبی در دست اجرا است و در استان سمنان هم بنا داریم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها