پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
اسلامی‌ندوشن برای فرهنگ و تاریخ ایران استخوان خرد کرد

خراسان‌رضوی- امام‌جمعه نیشابور گفت: مرحوم اسلامی ندوشن قریب به یک قرن برای فرهنگ و تاریخ ایران و کشور عزیز ما خون دل خورد، تلاش و استخوان خرد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نیشابور، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی ظهر پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در نیشابور افزود: در متون اسلامی ما، قرآن و احادیث جایگاه دانش و دانشمندان بسیار بلند و رفیع تعریف و شناخته شده و ملت بزرگ و نیشابور قهرمان ما براساس همین تعالیم قرآن و احادیث به عالمان و دانشمندان علم و دانش اهمیت زیادی می‌دهند.

وی بیان کرد: مردمان عالم‌دوست نیشابور در زیر قدم‌های دانشمندان پر و بال خضوع، خصوع و تواضع خود را پهن می‌کنند که این حرکت امروز نشانه محکم و دلیل روشن این ادعای حقیر است.

یعقوبی عنوان کرد: از همه شما مردم عزیز دانشمنددوست و دانش‌دوست که در تشییع پیکر این دانشمند فرهیخته، فرزند ایران، تشکر می‌کنم. به خانواده این استاد نیز تسلیت و همچنین تبریک می‌گویم. تسلیت به خاطر فقدان چنین استاد بزرگ و پدر ارزشمندی و تبریک به خاطر این اعتبار، آبرو و جایگاه اجتماعی و علمی است. مرد بزرگی که مایه افتخار، عزت و آبروی شما و ملت ایران است.

امام جمعه نیشابور ادامه داد: به نیشابوریان نیز تبریک می‌گویم که تا این میزان فرهنگ شما چشم پر کن است و در ارتفاع قرار دارد که استادی مانند اسلامی در خارج فوت کرده و سفارش می‌کند من را به ایران ببرید و در نیشابور دفن کنید. استاد فرمودند اگر بخواهیم ایران را خلاصه کنیم، خلاصه آن نیشابور است. این همان صحبت رهبر انقلاب بوده که در برگزاری کنگره شهدای نیشابور فرمودند نیشابور فشرده تاریخ و تمدن ایران است.

وی خاطرنشان کرد: این نگاه بزرگان ما از اساتید دانشگاه تا علما و مراجع به نیشابور نشان‌دهنده این جایگاه عظیم و بزرگ است. امیدوارم همانگونه که نیشابور در طول تاریخ غنی از پایگاه‌های تمدن‌ساز بوده در جمهوری اسلامی نیز پایگاهی برای تمدن نوین اسلامی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها