سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کلنگ ۲ کتابخانه عمومی در ۲ روستای دشتستان بر زمین می‌نشیند

بوشهر – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از کلنگ‌زنی دو کتابخانه عمومی در روستاهای شهرستان دشتستان همزمان با آخرین روز هفتۀ کتاب خبر داد.

حیدر راهب با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: امروز که آخرین روز هفته کتاب است و به نام «کتاب؛ ایران و آینده» مزین شده، در آیینی با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان دشتستان کلنگ ساخت دو کتابخانه در روستاهای درودگاه و بُنداروس به زمین زده می‌شود.

وی افزود: این دو روستا جزء روستاهای بودند که جمعیت بالا ۲۵۰۰ نفر داشتند و از حدود یک سال و نیم پیگیر ساخت کتابخانۀ عمومی در این دو روستا بودیم که با مشارکت خیران محلی، دهیاری و نمایندۀ مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نهایت امسال همزمان با هفتۀ کتاب عملیات ساخت کتابخانه در این روستا آغاز می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: این دو کتابخانه در مساحت ۲۸۰ مترمربع ساخته خواهند شد که ۵۰ درصد ساخت آن را خیران محلی، دهیاری و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی متقبل شده و ۵۰ درصد دیگر نیز از محل تملک دارایی شهرستان دشتستان از سوی فرماندار این شهرستان تخصیص خواهد یافت. این‌جا لازم شود که زمین کتابخانۀ عمومی بنداروس از سوی آقای نجم، خیر بومی اهداء شده‌است.

وی در ادامه به دیگر پروژۀ اجرایی استان در حوزۀ کتابخوانی که قرار بود همزمان با هفتۀ کتاب اجرایی شود، اشاره و تصریح کرد: ساخت کتابخانۀ دوم جم که به همت شهرداری این شهرستان اجرایی می‌شود، قرار بود که روز گذشته (دوشنبه، ۲۹ آبان) کلنگ‌زنی شود اما به‌دلیل بارندگی شدید، عملیات کلنگ‌زنی و ساخت آن به هفتۀ آینده موکول شد.

راهب همچنین یادآور شد: افتتاح کتابخانۀ مصلحیان بوشهر در مدرسۀ تاریخی سعادت دیگر برنامۀ شاخص هفتۀ کتاب در استان بوشهر بود که به‌دلیل تراکم برنامه‌های هفتۀ کتاب، این برنامه به زمان دیگری در آیندۀ نزدیک منتقل شد که با حضور مسئولان استانی رقم خواهد خورد. البته این کتابخانه مدتی است که خدمات‌دهی خود را در این مدرسۀ تاریخی آغاز کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر سپس یادآور شد: مرحلۀ اول مرمت ساختمان تاریخی کتابخانۀ مصلحیان با برداشتن کامل سقف آن آغاز شده و در حال حاضر تیم بازسازی در حال موریانه‌زدایی از چندل‌های سقف آن هستند که پیش‌بینی می‌شود با پایان عملیات مرمت، این کتابخانه در نیمۀ اول سال ۱۴۰۳ آمادۀ بازگشایی شود.

راهب یادآور شد: افزون بر این کتابخانه‌ها، ساخت کتابخانه‌های آبدان، دوراهک و دویره که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند، نیز در صورت تأمین اعتبار تکمیل و تا هفتۀ دولت سال آینده آمادۀ بهره‌برداری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها