چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
مراکز کانون پرورش فکری اردبیل با ۲ هزار جلد کتاب تجهیز می‌شوند

اردبیل- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، از تجهیز مراکز کانون استان با دو هزار جلد کتاب جدید در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، ملیحه ملک زاده فرد، در جلسه‌ای به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب اطهار کرد: هم‌زمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، در نوبت دوم اجرای طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، ۲۷ عنوان کتاب جدید در گروه‌های سنی کودک و نوجوان برای نوسازی و تجهیز قفسه‌های کتاب، به مراکز کانون ارسال می‌شود.

ملک‌زاده فرد افزود: در این طرح بیش از دو هزار جلد کتاب ارسالی بین ۲۰ مرکز فرهنگی هنری کانون در استان توزیع خواهد شد که بلافاصله پس از آماده سازی و ثبت در سامانه کتابداری، این کتاب‌ها در اختیار اعضای کانون قرار می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان اردبیل افزود: برنامه‌های هفته کتاب نیز در کانون تحت عنوان مهرواره «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، اجرا می‌شود.

ملک زاده فرد عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مراکز کانون و معرفی کتاب های جدید برای اعضا، اجرای برنامه کتاب فیلم با موضوع پخش فیلم و پویانمایی برگرفته از کتاب‌های کانون، بازدید دانش آموزان از مراکز و عضوگیری از آنها، برگزاری دورهمی های کتابخوانی و برپایی جلسه های نقد و بررسی کتاب از جمله برنامه های در حال اجرا در هفته کتاب است.

وی با بیان اینکه اغلب فعالیت‌های کانون بر محورکتابخوانی قرار دارد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و ترغیب کودکان و نوجوانان به امر کتابخوانی از رسالت اصلی کانون است که طی فعالیت های عمومی، به شکل مداوم و در طول سال اجرا می شود، اما به خاطر اهمیت موضوع و برای جلب توجه همگانی به توسعه فرهنگ به کتابخوانی، برنامه های ویژه ای نیز از سوی کانون در این هفته اجرا می شود.

به گفته این مسئول در بخش اول ارسال کتاب در تیر ماه امسال، بیش از نه هزار جلد کتاب با ۹۰ عنوان بین مراکز کانون توزیع شده بود که در چرخه امانت قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها