دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
فیلم سینمایی «باغ کیانوش» در همدان کلید خورد

همدان - فیلم سینمایی «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورزحداد که داستان آن اقتباسی از کتابی با همین نام از تولیدات کانون پرورش فکری است، کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، فیلم سینمایی «باغ کیانوش» به عنوان اولین محصول مشترک باشگاه فیلم سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اثری ماجراجویانه و با محوریت نوجوانان است که فیلمنامه آن به صورت اقتباسی و از سوی رضا کشاورز حداد به نگارش درآمده است.

فیلمنامه «باغ کیانوش» اقتباس از کتابی با همین نام است. این کتاب به قلم علی‌اصغر عزتی‌پاک برای گروه سنی نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده بود.

داستان رمان «باغ کیانوش» در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در روستایی از توابع شهر همدان اتفاق می‌افتد. حمزه و عباس تصمیم می‌گیرند در روز جشن ازدواج پسر کیانوش به باغ او دستبرد بزنند. این ماجرا با سقوط یک هواپیمای بمب‌افکن عراقی در نزدیکی باغ هم‌زمان می‌شود. سقوط هواپیما و ورود خلبان آن به باغ کیانوش ماجراهای جالبی رقم می‌زند.

رضا کشاورزحداد که نخستین تجربه کارگردانی سینمایی خود را پشت سر می‌گذارد، پیش از این چند فیلم کوتاه از جمله «تریبون»، «تعمیرکار»، «ناهارترین»، «ترسناک نیست»، «هیئت همراه»، «مداد رنگی»، «تکیه‌گاه»، «هدیه»، «آخرشه» و… را تولید کرده که عمدتاً در ژانر کودک نوجوان بودند.

فیلم سینمای «باغ کیانوش» برای حضور در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها