یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
نقش اثرگذار نمایشگاه کتاب در شکوفایی کتاب در سبد خانوار

آذربایجان شرقی- مدیر انجمن خانه داران کتابخوان تبریز گفت: رویداد نمایشگاه کتاب دریچه ای برای شکوفایی کتاب در سبد خانوارها است.

الهام قاسمیان در حاشیه نمایشگاه کتاب تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز اظهار کرد: در این نمایشگاه با اتوبوس کتابخانه سیار حضور یافته ایم تا خدمات خود را برای زنان خانه دار معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ایده اتوبوس کتابخانه ای به سال ۸۷ برمی‌گردد، شعار اول هر خانه یک کتاب بود اما از سال ۹۸ که کرونا شروع شد، ادامه کار را در فضای مجازی گستردش دادیم.

قاسمیان گفت: کار منحصر به فرد این مجموعه این است که کتاب را رایگان درب منزل تحویل داده و بعد از اتمام دوره مطالعه از درب منزل تحویل می‌گیریم.

وی با بیان اینکه انجمن خانه داران کتابخوان هر هفته روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه دورهمی کتاب دارند، افزود: در سطح شهر تبریز از طرف انجمن، برای خانم هایی که دورهمی کتاب دارند برحسب موضوع کتاب، برایشان تسهیلگر کتاب اعزام می کنیم.

قاسمیان گفت: هر ماه جلسات نقد تخصصی کتاب داریم، هر فصل کارگاه‌های تخصصی حوزه کتاب در بخش زنان برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اتوبوس کتاب، در ایام تابستان در سطح پارک های شهر، با عنوان بازی باز (بازی باید چه ویژگی هایی داشته باشد) حرکت کرده و در فصل مدرسه با ورود به مدارس، مادران و دانش آموزان را با کتاب آشنا می کند.

مدیر انجمن خانه داران کتابخوان افزود: تمام تلاشمان را می کنیم بانوان به سمت آگاهی بروند زیرا زن محور زندگی است و با کتابخوان شدن زنان خانه دار می‌توانند شخصی را تربیت کند که مسئول خوبی برای کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط