پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در همدان رونمایی شد

همدان - پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در منزل نویسنده برجسته همدانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر پنج‌شنبه آیین رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در منزل علی جهانپور نویسنده همدانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان در این آیین اظهار کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» برگزار خواهد شد عنوان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان ویژه هفته کتاب در نظر گرفته شده است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی هفته کتاب در استان قدرشناسی از نویسندگان بومی است افزود: به همین منظور برای آشنایی بیشتر جامعه و قدردانی از زحمات نویسندگان رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی در منزل نویسنده بومی همدانی برگزار شد.

وی تأکید کرد: با توجه به شعار امسال یعنی «آینده خواندنی است» کتابخانه‌های عمومی به صورت ویژه بر روی کودکان و نوجوانان تمرکز کرده و برنامه‌های مختلفی به همین منظور پیش بینی شده است.

قلم نویسنده مقدس است

نویسنده کتاب شکوه الوند نیز در این آیین اظهار کرد: قلم بسیار مقدس است و قرآن مجید در بسیاری از آیات به قلم و اهمیت آن تأکید و نگاه‌ها را به آن معطوف کرده است.

علی جهانپور با بیان اینکه ۴۷ سال به کار تدریس اشتغال داشتم افزود: در آن دوران زمان زیادی برای نوشتن نداشتم اما کوهنوردی می‌کردم چون علاقه عجیبی به الوند داشتم.

وی ادامه داد: همه موارد دوران کوهنوردی را نوشته و نگهداری کردم تا اینکه در زمان جنگ تمام یادداشت‌ها را در حیاط خانه در گودالی چال کردم.

این نویسنده کتاب عنوان کرد: مدت زمانی بعد با بمباران خانه ما خراب شد اما پس از پایان جنگ فرزندانم را جمع کردم و گفتم در حیاط خانه ما یک گنج هست که همراه با هم آنها را درآوردیم.

وی با بیان اینکه سال ۷۳ بازنشسته شدم و کتاب «آینده خواندنی است» را بر اساس همان نوشته به چاپ رساندم تصریح کرد: بنده کتاب‌های دیگری نیز به نگارش درآوردم و معتقدم همه کتاب‌های یک نویسنده حکم فرزندانش را دارند.

سیدعلی‌اکبر فامیل‌روحانی، عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز جهانپور نقاش و کارگردان را علاوه بر جهانپور نویسنده معرفی کرد که آثارش بر روی دیوارهای منزل نقش بسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها