چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
مروج پیشکسوت کتابخوانی ایلام بیش از ۱۴هزار و ۵۵۰ جلد کتاب اهدا کرد

ایلام - مروج پیشکسوت کتاب در استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۴هزار و ۵۵۰ جلد کتاب در سطح استان اهدا و توزیع کرده ام.

عبدالعباس محمدی خیر فرهنگی و مروج پیشکسوت کتاب و کتابخوانی در استان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۵۰ جلد کتاب در سطح استان اهدا و توزیع کرده ام.

وی ادامه داد: اغلب این کتاب‌ها در موضوعات مذهبی و اسلامی، ادعیه، دفاع مقدس، ادبیات و سیاسی و اعتقادی بوده است.

محمدی با اشاره به مقایسه آمار کتاب‌های اهدایی امسال نسبت به سال گذشته ادامه داد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹۷۰۰ جلد کتاب در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کردم و امسال با رشد ۵۰ درصدی این تعداد به ۱۴ هزار و ۵۵۰ جلد رسیده است.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها از سوی نهاد بین المللی جامعه المصطفی (ص) العالمیه، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امورخیریه استان ایلام، تعدادی از ناشران استان قم، دفاتر علمای اعلام و دوستان و نیز از محل خریدهای شخصی تهیه و سپس در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کرده ام.

محمدی ادامه داد: نهضت اهدای کتاب یک جریان بزرگ فرهنگی است که تاثیرات مثبت و مهمی در میان جامعه خواهد داشت و به لطف خدا و مشارکت ادارات فرهنگی، علمای بزرگوار، شخصیت‌های علمی و مذهبی این جریان از سال ۱۳۵۰ تا کنون بدون توقف و ایستایی ادامه و استمرار دارد.

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر مرزی مهران است و لیسانس علوم تربیتی دارد. اهدای کتاب و تأسیس کتابخانه را از سال ۱۳۵۰ در سن ۲۰ سالگی در همین شهر آغاز کرده است. با شروع جنگ به ایلام مهاجرت کرد و کارش را جدی‌تر ادامه داد.با تأسیس مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیرابوالفضل ایلام به تلاش‌هایش در امور خیریه به طور رسمی ادامه داده است. او در سال‌های: ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان مروج پیشکسوت در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تقدیر قرارگرفت.

وی بیش از ۵۲ سال است که به توسعه، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مختلف در مناطق محروم و کم برخوردار استان و حاشیه‌ای شهر ایلام، مساجد، حسینیه‌ها و روستاها و… برخی از شهرهای عراق به صورت فی سبیل‌الله و فارغ از فضاهای رسانه ای و خبری مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها