جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کودکان و نوجوانان بیشترین مخاطبین کتابخانه باقرالعلوم هستند

زنجان- منتخب نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان بیشترین مخاطبین کتابخانه باقرالعلوم هستند، گفت: کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین به ۵ روستا خدمت‌رسانی می‌کند.

معصومه رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف تقویت هویت ایرانی اسلامی، امید بخشی و محرومیت زدایی فرهنگی، ارزیابی عملکرد روستاها و عشایر دوستدار کتاب و پشتیبانی از طرح‎های حوزه کتاب برگزار شد.

وی با اشاره به انتخاب ۱۷ روستا به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب اضافه کرد: در این مرحله از ۶ روستای ارائه دهنده طرح؛ روستای درسجین در لیست روستاهای دوستدار منتخب قرار گرفت.

رجبی تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از جمله فاکتورهای دیگر این جشنواره بود.

منتخب نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با بیان اینکه کتابخانه «باقرالعلوم» از سال ۱۳۷۴ آغاز به کار کرده است، اضافه کرد: تعداد منابع این کتابخانه ۲۰ هزار جلد است.

رجبی با اشاره به اینکه اغلب مخاطبین این کتابخانه کودکان و نوجوانان هستند، گفت: نشست جمع‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، کاردستی، نقاشی، قصه‌گویی، جمع‌خوانی و اوریگامی از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این کتابخانه برگزار می‌شود.

منتخب نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب افزود: با توجه به اینکه اغلب مخاطبین این کتابخانه کودکان و نوجوانان هستند؛ برنامه‌های اجرایی برای این رده سنی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه به دلیل قرار گرفتن در روستای درسجین که به‌عنوان بخش مرکزی ۵ روستای همجوار محسوب می‌شود، اضافه کرد: این کتابخانه دارای بخش کودک مستقل، بخش مخزن کتاب، بخش نشریات و روزنامه و دیداری شنیداری، بخش امانت، بخش مرجع و نمازخانه و آبدارخانه است.

مصعومه رجبی کتابدار نمونه روستای درسجین که از ۱۳۹۳ به‌صورت رسمی مسئولیت این کتابخانه را به عهده دارد.

کتابخانه روستای درسجین از توابع شهرستان ابهر واقع در استان زنجان، سال ۱۳۷۴ در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع فعالیت خود را با ۳۰۰ جلد کتاب آغاز کرد، اما با تلاش صورت گرفته طی سالیان گذشته، تعداد منابع کتابخانه‌ای آن حالا به ۲۰ هزار جلد رسیده است.

درسجین یک روستای گردشگری است که به دلیل دارا بودن ویژگی‌های شاخص معماری، گویش متفاوت مردمان آن و بهره‌مندی از موهبت‌های طبیعی، به عنوان یکی از روستاهای دارای بافت با ارزش، در کشور معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط