پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
آمادگی لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب استانی کردستان را داریم

کردستان _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما برای استان کردستان این آمادگی را داریم که نمایشگاه کتاب استانی را با هماهنگی‌های لازم برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، محمد مهدی اسماعیلی پنجشنبه در جریان سفر رییس‌جمهور و هیئت دولت به کردستان در بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج اظهار کرد: از آنجایی که سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران نیز بوده است، قابلیت‌های فرهنگی بالایی دارد که با هماهنگی معاون فرهنگی، نمایشگاه کتاب در سنندج دایر شود.

وی با اشاره به وضعیت مطالعه در جامعه امروز عنوان کرد: پیمایش‌های معتبر ما نشان می دهد که میزان مطالعه در کشور نسبت به سال گذشته در وضعیت بسیار بهتری است.

مسئول کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج نیز در این بازدید گزارشی از خدمات و ظرفیت‌های این کتابخانه ارائه داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار عضو فعال داریم.

محمد زارعی افزود: کتابخانه مرکزی سنندج کتابخانه تخصصی است که در سال ۸۸ بعد از سفر پر برکت مقام معظم رهبری به کردستان در ۸۰۰ متر مربع و در شش طبقه احداث شد.

آمادگی لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب استانی کردستان را داریم

وی با بیان اینکه در ابتدا ماهیت این مرکز به صورت تخصصی بود اظهار داشت: در سال ۹۹ باتوجه به مذاکرات صورت گرفته و تاکید نماینده ولی فقیه استان ساختمان این کتابخانه با هدف اصلی خدمات بیشتر به مردم تبدیل به کتابخانه عمومی و به نهاد کتابخانه های عمومی استان واگذار شد.

اسماعیلی در ادامه از نمایشگاه کاریکاتور ویژه هفته کتاب که در این محل برگزار شده نیز دیدن کرد.

این کتابخانه سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر فرهنگ افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها