سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
نمایشنامه ترکی لیلی و مجنون در تبریز رونمایی شد

آذربایجان شرقی - همزمان با اجرای صحنه‌ای نمایش ترکی لیلی و مجنون، کتاب این نمایشنامه هم به قلم یعقوب صدیق جمالی در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، یعقوب صدیق جمالی در آیین رونمایی از نمایشنامه لیلی و مجنون گفت: انگیزه ایجاد این کتاب که بر اساس مثنوی حکیم فضولی تنظیم شده بر گرده استاد شاهرخ نخعی بوده است.

وی ادامه داد: ابیات زیبایی که برای نمایشنامه برگزیده شده بودند، با نشر این کتاب ماندگار کردیم.

صدیق جمالی با اشاره به همزمانی رونمایی و اجرای نمایشنامه لیلی و مجنون در تالار تربیت تبریز به فقر سالن‌های تخصصی تئاتر اشاره کرد: تنها سالن تخصصی تئاتر تبریز، سالن تربیت است که قدمتی نزدیک به نیم قرن دارد.

وی ضمن انتقاد از عدم توجه به زیرساخت‌های هنرهای نمایشی در تبریز اظهار داشت: با همه شعارها و تلاش‌های مسئولان تاکنون سالن جدیدی در تبریز ساخته نشده و ما در ادوار مختلف شاهد افتتاح چندین باره همین سالن قدیمی هستیم.

این کارگردان تئاتر تبریزی پیشنهاد داد: برای جبران کمبود سالن‌های اجرا، می‌توان سوله‌های پادگان سابق ارتش را به محل تخصصی هنرهای نمایشی اختصاص و تبریز را از فقر سالن نجات دهیم.

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در تائید فقر مراکز هنری اذعان داشت: شورای شهر امسال بودجه قابل توجهی را برای فعالیت‌هایی که نشاط بخش جامعه هستند اختصاص داده که تئاتر یکی از هنرهایی است که از نظر سخت افزاری دچار کاستی است.

وی با بیان اینکه باید مکانی درخور تئاتر تبریز ساخته شود تصریح کرد: سوله‌های پارک باغشمال هم پیشنهاد ارزنده ای است ولی چون توسط کمیسیون فرهنگی به برخی شرکت‌های دانش بنیان قولشان داده شده، با پیگیری‌های انجام شده امید است این سوله ها در زمینه هنر نمایش مورد استفاده قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط