یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
انتشار سی‌وششمین کتاب مجموعه حیرت/ برنامه‌های پاییزی ادبی و هنری اعلام شد

فارس- مسئول انجمن ادبی و هنری حیرت در شیراز از انتشار سی‌وششمین کتاب مجموعه حیرت خبر داد.

مجید خادم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، از برپایی نشست‌های آزاد ادبی‌هنری و سمینارها و کارگاه‌های آموزشی «انجمن ادبی‌هنری حیرت» در آبان‌ماه ۱۴۰۲ نام برد و گفت: این رویدادها از ۴ آبان با برگزاری سی‌وسومین نشست پخش و بررسی فیلم ویژه نوجوانان (پخش فیلم «دونده» به کارگردانی امیر نادری) آغاز شد و جمعه ۵ آبان با بررسی کتاب «نوشتار و تفاوت» اثر ژاک دریدا ادامه یافت.

مسئول انجمن ادبی و هنری حیرت در شیراز از برگزاری پنجمین نشست کارگاه نقد داستان (نقد داستان می‌تواند تغییر زندگی باشد) در ۵ آبان جاری خبر داد و افزود: در این جلسه حضوری و برخظ رضا قلی‌پور منتقد ادبی حضور داشت.

به گفته خادم، یکشنبه ۷ آبان نیز نشست سی‌وچهارم کارگروه سینما به پخش فیلم «روباه‌های کوچک» به کارگردانی ویلیام وایلر اختصاص یافت و سی‌وهشتمین سمینار تخصصی کارگروه فلسفه و علوم انسانی (رسالت رمان) به دبیری احمد قناعتی برگزار می‌شود. در این سمینار سپیده نوری (نویسنده مجموعه‌داستان «چشمه‌سار خواب» و رمان «سیلاب بیداری» نویسنده مهمان است.

او با بیان اینکه پنجشنبه ۱۱ آبان جاری سی‌ویکمین نشست بررسی داستان کوتاه ویژه نوجوانان برگزار خواهد شد، افزود: این نشست به بررسی داستان کوتاه «هفتادهزار آشوری» اثر ویلیام سارویان اختصاص دارد و هدایت‌گر جلسه غزاله سبوکی و محمدعلی نجفی است که حضوری و آنلاین ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ برگزار می‌شود.

به گفته خادم، جمعه ۱۲ آبان جاری نیز بررسی کتاب «نوشتار و تفاوت» اثر ژاک دریدا با ارایه الهام فردویی و سمیه برازجانی به شکل برخط برگزار خواهد شد. همچنین یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ چهاردهمین نشست تخصصی کارگروه هنرهای تجسمی انجمن ادبی‌هنری حیرت به هنر آوانگارد، چیستی و چرایی اختصاص دارد که توسط علی‌رضا فارسی‌مدان حضوری و آنلاین از ساعت ۱۶ تا ۱۸ ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این روز سلسله‌نشست‌های ماهانه بررسی داستان کوتاه ایران به نشست هجدهم: از «دن ژوآن کرج» تا «سه قطره خون» اختصاص دارد که توسط غزاله سبوکی ساعت ۱۸ تا ۲۰ به شکل حضوری و برخط ارایه می‌شود. همچنین سی‌وپنجمین نشست جمع‌خوانی کارگروه سینما در روز فوق از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به کتاب «سینما چیست؟» اثر آندره بازن می‌پردازد و مبحث تکامل زبان سینما توسط محمدعلی نجفی ارایه خواهد شد.

خادم از برگزاری نشست ماهانه مطالعه و بررسی داستان کوتاه جهان در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ آبان جاری خبر داد و گفت: نشست هفتادوهشتم بررسی داستان کوتاه «بارتلبی محرر» اثر هرمان ملویل با حضور دانیال عماری وسارا عمرانی برگزار می‌شود.

وی به برنامه ۱۹ آبان هم اشاره کرد و افزود: سی‌وچهارمین نشست پخش و بررسی فیلم ویژه نوجوانان به پخش فیلم «باشو غربیه کوچک» به کارگردانی بهرام بیضایی اختصاص یافته است که ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۴ با حضور محمدعلی نجفی برگزار می‌شود. در ادامه نیز یکشنبه ۲۱ آبان جاری نقد و بررسی کتاب مجموعه‌داستان «جریان‌هایی از چیزهایی درحال سقوط» اثر صدیقه قانع با حضور رضا قلی‌پور، منتقد ادبی ساعت ۱۶ تا ۱۸ حضوری و برخط اجرا خواهد شد. همچنین در این روز اختتامیه چهارمین دوره جشنواره سراسری دوسالانه «تحلیل و نقد داستان کوتاه سال (حیرت)» به‌همراه رونمایی از کتاب مجموعه‌خاطرات جمعی «از دویدن‌ها و پندارها» به‌کوشش الهام فردویی و لاله پیلتن به صورت حضوری و آنلاین از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برپا می‌شود. این در حالیست که در روز فوق چهارصدوشصتمین نشست بررسی داستان کوتاه اعضای انجمن ادبی‌هنری حیرت به داستان کوتاه «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» اثر علی نوروزی اختصاص دارد که ساعت ۲۱ تا ۲۳ برگزار می‌شود.

به گفته خادم، پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «هنرمندانه زیستن» ویژه نوجوانان با همراهی برخط و حضوری نرگس اکبری ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ برگزار خواهد شد و شنبه ۲۷ آبان نشست جمع‌خوانی کتاب «در جستجوی زمان ازدست‌رفته» مارسل پروست (تا صفحه ۱۵۰ جلد هفتم) در ساعت ۲۱ غیرحضوری برگزار می‌شود.

مسئول انجمن ادبی و هنری حیرت با اعلام اینکه یکشنبه ۲۸ آبان سی‌وششمین نشست تخصصی کارگروه سینما به هم‌اندیشی در بررسی و تحلیل فیلم «روباه‌های کوچک» اثر ویلیام وایلر می‌پردازد، افزود: هدایت‌گر این نشست محمدعلی نجفی که به شکل حضوری و آنلاین ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. همچنین یکشنبه ۲۸ آبان پنجاه‌ونهمین نشست تخصصی بررسی رمان به «امتحان نهایی» اثر خولیو کورتاسار اختصاص دارد و توسط الهام فردویی حضوری و آنلاین از ساعت ۱۸ تا ۲۰ ارایه می‌شود. در این روز نیز پانزدهمین نشست تخصصی کارگروه هنرهای تجسمی انجمن ادبی‌هنری حیرت به سمینار «درباره انسان‌بودگی» (نگاهی به مجموعه آثار هبوط و رستاخیز اثر آرش زینلی) به شکل حضوری و برخط از ساعت ۱۶ تا ۱۸ توسط علی نوروزی ارایه می‌شود.
 

به گزارش ایبنا، علاقه‌مندان به شرکت در برنامه‌های انجمن ادبی و هنری حیرت می‌توانند به نشانی http://Heyratacademy.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها