سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
نفرات برتر جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف در اردبیل معرفی شدند

اردبیل - داوزدهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف در استان اردبیل با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، در این مراسم که دوم آبان ماه در سالن کانون پرورش فرکی کودک و نوجوانان برگزار شد، علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع ۲۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، عنوان کرد: از این تعداد ۱۴۷ اثر در بخش جوانان و بزرگسالان، ۸۳ اثر در بخش نوجوانان و ۳۳ اثر در بخش ویژه تحت عنوان وحدت ملی و ایران قوی شرکت کرده بودند.

وی با قدردانی از تلاش‌های تیم داوری این دوره از جشنواره بیان کرد: هیئت داوران ۱۳ اثر را شایسته تقدیر معرفی کردند که ۵ اثر در بخش بزرگسال، ۴ اثر در بخش نوجوانان، ۲ اثر در بخش وحدت ملی و دو اثر در بخش زبان بومی و محلی برگزیده شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری نهادهای فرهنگی و انقلابی به ویژه بسیج هنرمندان و کانون پرورشی فکری کودکان را در اجرای بهتر جشنواره داستان کوتاه یوسف دفاع مقدس استان موثر دانست.

محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل نیز در این مراسم نوشتن و تولید کتاب را برای ارتقای سطح فرهنگی استان موثر عنوان و اظهار کرد: دوران طلایی دفاع مقدس، روزهای دفاع از حرم و ثبت خاطرات مدافعان حرم و بازگویی ظلمی که بر کودکان فلسطینی می شود با نوشتن در قالب داستان و رمان و خاطره ماندگار شده و به دنیا معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه پتانسیل موجود در بین کودکان و نوجوانان و جوانان استان اردبیل در حوزه فرهنگی و نویسندگی ستودنی است، تصریح کرد: برای ایجاد انگیزه در بین نویسندگان باید کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی دائر کرد و کتاب‌های خوبی تولید کرد.

در جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس استان اردبیل در بخش داستان فاطمه صباحی رتبه اول، فاطمه اسدی رتیه دوم، سمیه حسین زاده رتبه سوم، مهشید منصوری زاده و سحر داودی شایسته تقدیری را کسب کردند.

در بخش نوجوان به ترتیب حسین قربانزاده، صبا خوش افکار، محدثه علیاری و آیلین قربانزاده به ترتیب ربته اول تا سوم را دریافت کردند و نیز در بخش «وحدت ملی ایران قوی» خدیجه سلمانی رتبه اول و مبینا خلیل زاده رتبه تقدیری شدند.

در بخش زبان ترکی نیز هیئت داوران دو اثر از سارا دانشور و مونا منادی را رتبه تقدیری معرفی کردند.

در پایان این جشنواره از کتاب «ایستگاه زمان» به نویسندگی مجید برجعلی زاده رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها