سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
برنامه‌های مردمی رویکرد اصلی هفته کتاب لرستان

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برنامه‌های مردمی، رویکرد اصلی سی و یکمین دوره هفته کتاب در لرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز سه‌شنبه در نخستین جلسه هماهنگی برنامه‌های سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود، تاکید کرد: از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی باید استفاده شود که فعالیت‌های موثر و ملموس در حوزه کتاب ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر مردم‌محور بودن برنامه‌های هفته کتاب در لرستان گفت: برنامه‌های هفته کتاب براساس سیاست‌های ابلاغی شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین دوره کتاب جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای اجرا شود که مردم هفته کتاب را در استان به صورت ملموس احساس کنند.

وی با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال همان شعار سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب «آینده خواندنی است» انتخاب شده است، افزود: این شعار به گونه‌ای طراحی و نامگذاری شده تا تولید محتوی گفتمانی در طول سال، در حوزه کتاب انجام بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی و ترویجی در همه حوزه‌های دانشگاهی، مساجد، موسسات فرهنگی و حلقه‌های میانی، گفت: با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر اجرای برنامه‌های کلان فرهنگی از سوی موسسات فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد به‌ویژه موسساتی که در حوزه کتاب فعال هستند، لازم است که برنامه‌های این هفته را به موسسات واگذار کنیم تا شاخص‌های مردمی بودن و مردمی‌سازی در همه برنامه ها، لحاظ شود.

روانشاد بر برگزاری و اجرای برنامه‌هایی از جمله میزبانی پیشکسوتان حوزه کتاب یا اجرای طرحی همچون عصر کتاب، تاکید و اظهار کرد: باید تلاش کنیم اگر پیشکسوتی کتابی تهیه کرده، علاوه بر رونمایی مورد تجلیل و معرفی نیز قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کودک و نوجوان، گفت: لازم است در سطح مدارس و کانون‌های فرهنگی مساجد نیز در این هفته زمینه همراهی و ترغیب، کودکان و نوجوانان، فراهم شود.

روانشاد با بیان اینکه پوشش برنامه‌های ستاد هفته کتاب در صداوسیما، فضای مجازی و رسانه‌ها بسیار ضروری است، عنوان کرد: از برگزاری برنامه‌های تکراری، پرهیز شود بجز برنامه‌هایی که در گذشته بازخورد مثبت داشته‌اند و تکرار آنها آسیبی در حوزه کتاب و کتابخوانی نداشته باشد.

وی با اشاره به رویدادمحور بودن برنامه‌های فرهنگی گفت: با توجه وقایع اخیر غزه و تهاجم گسترده رژیم صهیونسیتی برای کشتار کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی، به خلق اثر برای حمایت از این افراد پرداخت و رویدادمحوری را در دستور کار قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها