شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
سيماي آفتاب؛ خاطراتي از احياگر فرهنگ اصيل اسلامي

خاطراتي از زندگي الهي سياسي امام خميني(ره) در كتاب «سيماي آفتاب» نوشته علي احمدپور تركماني از سوي دفتر نشر معارف چاپ و توسط مركز پخش پكتا منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، اين كتاب با استناد به منابع معتبر تاريخي و سياسي به تبيين فعاليت‌هاي سياسي بنيان‌گذار انقلاب اسلامي مي‌پردازد و در اين راه، خاطراتي بي‌نظير را از اقدامات و شرايط خاص اين متفكر و انديشمند اسلامي بيان مي‌كند.

با توجه به مضامين اين اثر، امام خميني(ره) در شرايط خفقان‌آور رژيم طاغوت كه روزنه‌هاي اميد رو به خاموشي گراييده بود،‌ نهضت خويش را آغاز كرد و در برابر تبعيد، حبس، حصر و انواع فشارها و از دست د‌ادن يارانش، خم به ابرو نياورد و رژيم 2500 ساله طاغوت را سرنگون و دولت‌هاي استعماري را از سرزمين ايران بيرون كرد. او با نهضت خود حيات دوباره به اسلام و فرهنگ اصيل مسلمانان بخشيد.

به اعتقاد نويسنده، امام(ره) منادي فكر ديني و احياگر اسلام ناب محمدي(ص) در عصر حاضر بود. او هويت اسلامي و باورهاي ديني را در ميان مسلمانان و انديشه‌هاي عميق اسلام را در دنيا مطرح كرد. امام(ره) معمار كبير انقلاب و مظهر آزادي و استقلال‌طلبي و خداخواهي ملت ايران بود.

در بخشي از معرفي اين كتاب آمده است: «امام(ره) شخصيت و مقام زن را بر پايه آموزه‌هاي اسلام احيا نمود، مساله انتظار را در ميان مسلمانان دنيا زنده كرد و با شعار جدايي دين از سياست مبارزه كرد و آتش خشم متعصبان و متحجران را به جان خريد.حضرت امام(ره) نماد سنبل يك روحاني و سياستمدار انقلابي و تربيت شده مكتب اهل بيت(ع) و از سلاله رسول (ص) بود.»

كتاب «سيماي آفتاب» حاصل تحقيقات و عصاره ده‌ها كتاب، مجله و ... است كه از سال 1342 تا سال 1384 در قالب 1500منبع درباره امام راحل نوشته شده‌اند. مضامين اين اثر در چهار فصل با عنوان‌هاي «امام از نگاه نزديكان و بستگان»، «امام از نگاه اعضاي بيت و دفتر»، «امام از نگاه اعضاي تيم پزشكي» و «امام از نگاه شاگردان و همراهان» به رشته تحرير درآمده است. 

چاپ نخست كتاب «سيماي آفتاب» از سوي انتشارات دفتر نشر معارف در 272 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و بهاي 25000 ريال توسط مركز پخش پكتا روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها