دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳
كتاب «بينش سعدي» در بمبئي رونمايي شد

كتاب «بينش سعدي» كه به همت خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در بمبئي به چاپ رسيده بود، در اين شهر رونمايي شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مراسم رونمايي كتاب «بينش سعدي»، هفته گذشته( 15تير) در محل دربار حسيني از سوي انجمن فتوت ايرانيان مقيم شهر مومباي و با همكاري خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران برپا شد.

در اين مراسم اعضاي سركنسولگري، اعضاي دفاتر نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران، ايرانيان مقيم و علاقمندان به اهل بيت حضور داشتند.

مراسم رونمايي اين كتاب با سخنراني ميرزايي، مسوول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.

وي ضمن تبريك به مناسبت روز ولادت حضرت علي(ع) گفت: كتاب ارزشمند «بينش سعدي» (گلچين موضوعي از اشعار شيخ سعدي شيرازي) با ترجمه روان و گفتارهاي مشابه از نويسندگان و شاعران ممتاز انگليسي زبان است كه توسط «پرفسور كامران»، رييس سابق دانشكده «سنت زيوير مومباي» تاليف شده و به همت خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در مومباي به چاپ رسيده است. 

ميرزايي افزود: «پرفسور كامران» كتاب را به روح فرزند جوانشان كه در سن بيست و سه سالگي به ديار باقي شتافته، اهدا كرده است.

كتاب «بينش سعدي» توسط «امامي»، كفيل موقت سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران رونمايي شد. 

در اين مراسم حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسن ناصري، امام جماعت مسجد ايرانيان در سخنان خود با اشاره به خدمات حضرت علي(ع) براي جهان اسلام گفت: آن حضرت از سن سيزده سالگي تمام عمر مبارك خود را در راه نشر مكتب توحيد و يگانه‌پرستي صرف كرد و همواره در دشواري‌ها يار و مددكار پيامبر اكرم(ص) بود. خداوند متعال حضرت علي(ع) را به عنوان جانشين و وصي پيامبر خود قرار داد.

در پايان اين مراسم با برگزاري مسابقه‌اي به برندگان از طرف انجمن فتوت و خانه فرهنگ ايران جوايزي اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها