شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۵
ایرج افشار، «راهنمای کتاب» را کتاب کرد

چاپ افست دوره کامل ۲۱ ساله مجله «راهنمای کتاب» که از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۷ به چاپ می‌رسید، به کوشش ایرج افشار مدیر مسوول و احسان یارشاطر صاحب امتیاز، توسط انتشارات سخن منتشر شد.\

محمد افشین وفایی نامزد دریافت جایزه کتاب سال برای تصحیح «رساله سپه‌سالار» که در جریان انتشار این مجموعه بوده است در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره آن گفت: این مجموعه در عنوان‌ها و سرفصل‌های متنوعی از جمله آثار ادبی معاصر، آثار باستانی ایران، آثار برجسته زبان فارسی اسناد و مدارک تاریخی، انتخاب شعر معاصر و انتقاد کتاب تهیه شده است.

وی به سایر سر فصل‌های کتاب اشاره کرد و افزود: ایران‌شناسی، باستان‌شناسی، تحقیقات اجتماعی، ادبی، تاریخی، فلسفی و زبان‌شناسی، فهرست کتاب‌های چاپ ایران، کتاب‌شناسی کتاب‌های خارجی درباره ایران، کتاب‌های تازه ایران، نظرآزمایی‌های مختلف، نقد ادبی، یادبودها و یادگاری‌های قدیم از دیگر عنوان‌های فصل‌های این مجموعه است.

وفایی با تاکید بر همکاری چهره‌های سرشناس با این مجله طی سال‌های گذشته اظهار داشت: در طول آن سال‌ها احمد آرام در بخش علمی، جمشید بهنام در بخش علوم اجتماعی، سیروس پرهان (ادبیات معاصر)، عبدالحسین زرین‌کوب(بخش ادبی)، غلامعلی سیار(ادبیات اروپایی)، حافظ فرمان فرماییان(کتاب‌های خارجی)، مجتبی مینوی(املا و انشا) سید حسین نصر(کتاب‌های خارجی) و سعید نفیسی(نسخه‌های خطی) در این مجله‌ها همکاری می‌کردند.

وی اشاره کرد: مصطفی مقربی، قمر آریان و جعفر شعار از دیگر همکاران مجله‌ها بوده‌اند. مجموعه «راهنمای کتاب» در چاپ افست و قطع وزیری بیش از ۲۰ هزار صفحه دارد که با مقدمه‌ای از ایرج افشار منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط