دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۶
سرانجام؛ انتشار گزيده‌اي از شعر مظاهر مصفا

گزيده‌اي از شعر مظاهر مصفا استاد بازنشسته ادبيات دانشگاه تهران، به اهتمام محمد افشين وفايي از سوي انتشارات مرواريد به چاپ مي‌رسد.

محمد افشين وفايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اين كتاب گفت: در اين گزيده، مجموعه‌اي از قصايد، مثنوي‌ها و غزل‌هاي استاد مصفا گرد هم آمده‌اند.

وي با بيان اهميت مصفا در قصيده‌سرايي معاصر يادآور شد: استاد مصفا بزرگ‌ترين قصيده‌سراي معاصر، و به احتمال بسيار، آخرين قصيده‌سراي بزرگ تاريخ ادبيات ايران محسوب مي‌شود. شعر ايشان ريشه در احاطه عجيب و منحصر به فردشان در ادب كلاسيك فارسي و ريزه‌كاري‌ها و فنون ادبي كهن دارد.

افشين وفايي با اشاره به آنچه «لطف مضمون‌هاي بديع» در قصايد مصفا خواند، افزود: اين لطف، كه احتمالا از روح حساس شخص ايشان سرچشمه‌ مي‌گيرد، از قصايد اين استاد بزرگوار آثاري قابل توجه ساخته است. سخن ايشان، چه در شعر و چه در نثر، بسيار استوار و روشن است.

وي با ياد از قصيده «هرگز هيچ» به عنوان مشهورترين قصيده مصفا خاطرنشان كرد: پيش از انقلاب، از ايشان مجموعه شعرهايي چون «سپيدنامه»، «ده فرياد»، «طوفان خشم»، «سي سخن» و «شب‌هاي شيراز» منتشر شده بود. ولي پس از انقلاب، ايشان هيچ مجموعه شعر ديگري منتشر نكرده بودند.

افشين وفايي اظهار اميدواري كرد اين كتاب كه هم اكنون در محله حروف‌چيني به سر مي‌برد، تا نمايشگاه كتاب سال آينده به علاقه‌مندان شعر مصفا عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط