چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۹
گزيده صد سال شعر معاصر ايران منتشر مي‌شود

محمد افشين وفايي كه پيش از اين، او را با تصحيح كهن‌ترين زندگي‌نامه مولانا جلال‌الدين بلخي با نام «رساله سپهسالار در مناقب حضرت خداوندگار» مي‌شناختيم، با تاكيد بر حافظه جمعي مردم ايران، گزيده‌اي از شعر معاصر فارسي را منتشر مي‌كند.

محمد افشين وفايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين خبر گفت: اين گزيده به مناسبت صدسالگي شعر معاصر فارسي از سوي انتشارات سخن منتشر مي‌شود.

وي افزود: اين كتاب كه با عنوان «صد شعر از اين صد سال»، دربرگيرنده صد شعر نو، صد غزل و صد شعر ديگر در قالب‌هاي كهن شعر فارسي چون قطعه، قصيده و مثنوي است، با در نظر گرفتن و به انگيزه صد سالگي شعر معروف علامه دهخدا با عنوان «يادآر ز شمع مرده يادآر» تهيه و تدوين شده است.

افشين وفايي كه در حال حاضر به چاپ گزيده اشعار استاد مظاهر مصفا مشغول است، با تاكيد بر اهميت حافظه جمعي مردمي ايران در حوزه شعر خاطرنشان كرد: شعرهاي اين مجموعه، با عطف توجه به حافظه فرهيختگان و مهمتر از آن، حافظه جمعي مردم ايران، انتخاب شده‌اند.

وي تصريح كرد: آنچه اهميت دارد ميزان نفوذ يك شعر در ذهن و روان مردم است. ما اين ملاك را، معتبرترين معيار شناخت شعر خوب مي‌دانيم.

به گفته افشين وفايي، «صد شعر از اين صد سال» تا هفته آينده از سوي انتشارات سخن به بازار كتاب ايران عرضه مي‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط