سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تمبر اختصاصی حافظ در شیراز رونمایی شد

فارس- تمبر یادبود بیست و هفتمین دوره بزرکداست حافظ شیرازی در آرامگاه این شاعر بلندآوازه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، این آیین ظهر سه شنبه با حضور مهدی آزادی، مدیرکل پست فارس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تمبر اختصاصی حافظ رونمایی شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه رونمایی این تمبر در جمع خبرنگاران، گفت: تمبر اختصاصی یادروز حافظ با مساعدت و همکاری پست جمهوری اسلامی به مناسبت بیست و هفتمین دوره بزرگداشت این شاعر شهیر منتشر شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس درباره تصویر استفاده شده در این تمبر، اعلام کرد: تمبر اختصاصی یادروز حافظ با اقتباس از یم نقاشی منحصربه فرد که متعلق به ابوالحسن خان صدیقی هنرمند مجسمه ساز و نقاش شناخته شده است طراحی شد.

قانعی با بیان اینکه امسال برنامه های یادروز حافظ با حضور و سخنرانی رییس جمهور در شیراز برگزار شد ضمن اشاره به آنچه در هفته فرهنگی و هنری حافظ شکل گرفت از ایجاد کرسی تخصصی حافظ شناسی در مراکز علمی و دانشگاهی هندوستان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزاری نشست های علمی یادروز حافظ را با مشارکت مرکز حافظ شناسی را از برنامه های بین المللی عنوان کرد که در بیست و هفتمین کنگره خافظ برپا شد و افزون بر حافظ شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی چهره های بین المللی از جمله حافظ پژوهان کشور هندوستان، ژاپن و بنگلادش در آن به سخنرانی پرداختند.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از تمبر اختصاصی حافظ رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها